Десять порад про те, як виховати щасливих дітей

Оксана Кочерган, відомий педагог, радник Комісії у справах освіти та виховання УГКЦ, одна із співзасновниць школи Святої Софії у Львові, першої початкової греко-католицької школи України, в передачі «Відкрита Церква. Діалоги» на Живому ТБ поділилася власним досвідом виховання дітей. Додамо, п. Оксана є матір’ю дев’ятьох дітей, деякі з яких уже дорослі і мають власну сім’ю, а інші – учні та студенти різного віку.

Пропонуємо десять порад  п. Оксани щодо виховання дітей:

  • Щастя дітей залежить від сім’ї, в якій вони розвиваються. Згадаймо своє дитинство! Ми були щасливими тоді, коли вдома панувала радісна атмосфера, коли батьки сміялися і гарно ставилися одне до одного.
  • Коли Бог дарує дітей, Він також дає сили, можливість зростання, дає енергію побачити вище за буденність і побачити ситуацію інакше, аніж раніше.
  • Приємно дітям бачити щасливих батьків…Дитина повинна бачити маму радісною. Покажіть це дітям, аби вони зберегли образ радісної мами  в пам’яті!
  • Наша сім’я увечері молилася в колі при свічці, що справляло на дітей фантастичне враження. Крім молитов, діти дякували за прожитий день та висловлювали свої прохання Богові. У такий спосіб молитва стала для них приємним дійством. Свічка, темрява, ікона…

  • У перші роки вплив батьків є визначальний на все життя дитини, а потім  в школі, в підлітковому віці їх вплив вже не є таким.
  • У покаранні дитини визначальним є стан того, хто карає. Повинен бути спокійний стан батьків, які визначають наслідки за певну поведінку і порушення меж.
  • Вразливі діти – ранимі й чутливі, часто нарікають. Коли така дитина отримує можливість поділитися своїми проблемами їй стає легше, а якщо дорослі розуміють її відчуття, то діти отримують шанс відчути позитивні сторони життя. Потрібно їх вислухати і зрозуміти їхні страждання.
  • Активні діти – ті, які перші, переможці, перебувають в центрі уваги. Якщо діяльність їх неструктурована – можуть домінувати над іншими. Добрими лідерами вони можуть стати тоді, коли бачать біля себе впевнених й авторитетних дорослих. Таким дітям  потрібно встановлювати чіткі правила, обмеження їх діяльності, потрібно з ними планувати дії.
  • Імпульсивні діти – нетерплячі, ненадійні, комунікабельні, ті, що люблять зміни  і нові враження, не завершують справи. Їх потрібно спрямовувати до нових можливостей, до змін видів діяльності, з ними потрібно досліджувати і пізнавати світ, вчити їх завершувати справи. Важливо  встановлювати з ними розпорядок.
  • Податливі діти – чемні зовні, слухняні діти, не люблять нові ситуації, добродушні. Повинні навчитися ініціативності, відваги починати діяльність. Забезпечення розпорядку передбачуваності ритму закладають в них основу до вміння ризикувати і започатковувати щось нове.

Департамент інформації УГКЦ

 

 

 

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *