Вагончик рушить, а бюджет залишиться: вартість нової залізниці РФ в обхід України
InformNapalm вирішив з’ясувати, коли підуть перші потяги по новій залізниці в обхід України, які ресурси кинули на реалізацію проекту, а також реальність виконання плану.
Керівники Росії останнім часом приділяють багато уваги залізницям, які є не тільки засобом сполучення й перевезення вантажів. Збільшилася кількість навчань залізничних військ. Одне з останніх було навчання в Південному військовому окрузі РФ з використанням броньованих поїздів «Амур» і «Байкал». Під час навчань відпрацювали охорону залізничних мостів від розвідувально-диверсійних груп умовного супротивника. Не дивує за таких обставин спікерство саме представників міноборони, які розповідають про етапи будівництва залізниці в обхід України.
Так, у кінці листопада з особливим пафосом заступник міністра оборони РФ Дмитро Булгаков відрапортував, що залізниця в обхід України, яка з’єднує станції Журавка Воронезької області та Міллерово Ростовської області РФ, буде відкрита 15 серпня 2017 року.
Нагадаємо, що будівництво стартувало 25 квітня 2015 року. Це рішення обґрунтували бажанням відійти від 37 км залежності залізничного сполучення у напрямку Москва-Адлер, що проходить по території Луганської області. Російські патріоти говорили, що проект нової залізниці жодним чином не пов’язаний зі зливом «новоросії», переконуючи себе та інших, що якби така наскрізна дорога проходила територією, контрольованою так званим «ополченням», то будівництва не було б.
На той час, уже в грудні 2014 року, було припинено рух російських потягів територією України через низьку рентабельність залізничних перевезень. У розкладі федеральної пасажирської компанії залишився тільки один потяг напрямку Москва-Кишинів, який проходить через Україну та окуповану територію Молдови – Придністров’я.
За попередніми даними вартість проекту залізниці в обхід України має становити приблизно 55 млрд руб. У квітні 2016 року говорили про «стаханівські темпи» і випередження термінів виконання робіт.
Станом на грудень 2016 року на будівництво залізниці, згідно з даними відкритих аукціонів, планували виділити приблизно 39,2 млрд руб. Хоч раніше повідомляли, що у 2015 році буде освоєно 6,5 млрд руб і в 2016 – 18 млрд руб. У розрізі витрат на будівництво по залізничних станціях бачимо таку картину:
Як ми говорили вище, на окремих ділянках дороги спостерігається відсутність бажання у підрядників братися до роботи. Так, деякі тендери переносилися вже кілька разів. Хоч спочатку планували, що роботи виконають ще до кінця 2016 року. Передусім вплинули жорсткі строки робіт та бажання керівників російської залізниці (рос. – РЖД) виконати роботи до 30 червня 2017 року. По-друге, заявлені максимальні ціни договорів. Отже, які проблемні ділянки можемо назвати:
Отже, з середини 2016 року не уклали договорів на понад 10 млрд руб. Невчасно виконані роботи гальмуватимуть введення об’єкта в експлуатацію. Також впливає на швидкість виконання зимовий період. Та російські військовослужбовці-строковики залізничних військ, як безплатна рабсила міноборони Росії, продовжують трудитися і в дощ, і в холоднечу. Не обійшлося без нещасних випадків під час будівництва. 11 травня 2016 року двох солдатів строкової служби засипало піском із вантажівки. Один помер на місці. Другого з переломами кісток тазу доправили в центральну міську лікарню Воронежа.
На час новорічних свят, з 25 грудня, строковиків відправлять додому. Організують консервацію техніки та охорону об’єктів життєзабезпечення військового містечка залізничників. У середині січня 2017 року військові знову візьмуться до роботи. Оборонне відомство запланувало після введення дороги в експлуатацію перекинути залізничників на кримський напрямок для будівництва полотна на Кримському мосту, який будують.
Не зважаючи на поставлене президентом Росії завдання, керівники міноборони поквапилися заявити, що потяги в обхід України підуть по новій залізниці у серпні 2017 року. Про це свідчить небажання будівельних компаній брати участь у будівництві об’єкта, адже державні тендери саботують. Ще раз нагадуємо, що багатомільярдні фінансові витрати й зусилля, зокрема, людські втрати – заради відрізка української залізниці довжиною 37 км, що проходить через Луганську область. На цей час вартість 1 км російського полотна у витратах бюджету становить приблизно 450 млн руб.
Матеріал до публікації підготовлено на основі власного OSINT-розслідування. Автор Victory Krm
Інфографіка: Лук’ян Турецький
Інформація підготовлена спеціально для сайту InformNapalm.org. При повному або частковому використанні матеріалу активне посилання на автора і статтю на сайті обов’язкове.
(Creative Commons — Attribution 4.0 International — CC BY 4.0 )
Хочете оперативно отримувати сповіщення про нові розслідування InformNapalm? — підписуйтеся на сторінки нашої спільноти у соцмережах Фейсбук та Твіттер.
Закликаємо читачів активно ділитися нашими публікаціями в соціальних мережах. Винесення матеріалів розслідувань в публічну площину здатне переломити хід інформаційного та бойового протистояння.