Заповіт Валерія Бондаря. До…

Коли творча людина …

Будинок, де жив Сковорода.…

Як раніше було пов…

У Харкові наукову медичну…

Гучний скандал наби…

Через обман до нагороди,…

У Харківському райо…

Заява Фонду імені Гната…

Президентові Україн…

Табір “Слобідська Січ-2017-літо”

Серед таборових виш…

«
»

Як захистити свою електронну пошту: вибираємо постачальника e-mail-сервісу

Сьогодні електронна адреса людини уже не є просто способом зв’язатися з нею. E-mail – це ключ доступу до багатьох онлайн, а часом і фінансових сервісів. На електронну пошту “зав’язані” доменні імена, акаунти в соцмережах та фото сервісах. Саме тому зберігати цей універсальний електронний ключ до свого онлайн-простору слід особливо активно.

Проблема безпеки електронної пошти – надзвичайно широка і розказати про все в одній статті неможливо. Проте ми спробуємо почати знайомити наших читачів з азами онлайн-безпеки саме з питань, що стосуються безпеки e-mail. Причому почнемо, як декому видасться, з кінця, а саме – поговоримо про те, як вибирати сервіс електронної пошти.

За нашою з вами електронною адресою та веб-інтерфейсом доступу до неї (найчастіше сьогодні пошту читають саме так) стоїть величезний комплекс, який складається з серверів (потужних комп’ютерів, які обробляють електронну пошту) та програмного забезпечення для їх обслуговування. Це означає, що те, що ми з вами бачимо через вікно браузеру, насправді потребує величезних потужностей і обладнання, які в сукупності забезпечують роботу електронної пошти. Ці всі інструменти уміють отримувати електронну пошту, розуміти, кому вона адресована та відправляти адресату, коректно передаючи і текст повідомлення, і вкладення.

Реєструючи адресу електронної пошти, ми вибираємо постачальника – компанію, яка там надає в користування свої інструменти для роботи з e-mail. Одночасно ми вибираємо і законодавче поле, в якому працюватиме сервіс електронної пошти – це залежить від того, в якій країні розміщені сервера e-mail-сервісу. Окрім того, вибираючи сервіс електронної пошти, ми, фактично, довіряємо компанії той самий ключик до свого онлайнового життя, сподіваючись, що вона не передасть цей ключик іншим і зберігатиме його надійно і захищено. Принаймні, ми сподіваємося, що цей ключик не лежатиме на вільному місці, приваблюючи злодіїв та шахраїв.

Таким чином, правильний вибір сервісу електронної пошти – це перший крок до її захисту.

В наш час найпопулярнішим сервісом електронної пошти є Gmail – сервіс компанії Google. Його популярність пов’язана і з зручністю роботи з ним, і з поширеністю пристроїв на платформі Android, для використання яких необхідно мати Gmail-акаунт.

Проте активно використовуються й інші сервіси для роботи з e-mail, серед них як ukr.net, так і mail.ru, yandex.ru, та багато інших.

Чи читали ви угоду користувача при реєстрації нової електронної скриньки? Можна закладатись, що 99% користувачів погоджуються з такою угодою и ставлять “галочку” нижче її тексту, не читаючи її. А ось, наприклад, якщо уважно прочитати користувацьку угоду сервісу Mail.ru, то там можна знайти ось такі положення

– Користувач і Mail.Ru погоджуються з тим, що всі можливі спори щодо Угоди Користувача будуть розв’язуватися відповідно до норм чинного законодавства Російської Федерації.

– У межах функціонування Сервісів Mail.Ru забезпечується таємниця повідомлень і дотримується конфіденційність інформації про Користувачів Mail.Ru, за винятком випадків, передбачених законодавством Російської Федерації.

Що означають ці положення для українського користувача? Насправді, цілий ряд доволі реальних проблем. По-перше, у разі виникнення судових спорів або проблем з електронною поштою, які не можна буде вирішити в режимі онлайн, вам доведеться їхати в Росію і там відстоювати свої права.

Але серйознішою проблемою буде інша. Враховуючи особливості відносин між нашими країнами, навіть якщо ви не вказуватимете при реєстрації, що ви з України, а реклама таргетуватиметься для вас як для жителя нашої країни, ваш акаунт може стати об’єктом особливої уваги з боку представників спецслужб. Напевне ви помічали, як сучасні рекламні інструменти “знають” і те, звідки ви, і що шукаєте в інтернеті, і які сайти переглядаєте. Ці інструменти рекламного таргетингу уміють з великою точністю будувати портрет користувача. Відповідно, увага російських спецслужб (наприклад, під приводом боротьби з тероризмом) та ймовірний доступ до вашої електронної пошти – це те, до чого потрібно бути готовим, вибираючи скриньку на такому сервісі. По великому рахунку, реєструючись на Mail.ru, ви автоматично даєте згоду на те, що ваша інформація не буде захищена ніяким чином.

Що ж робити, якщо у вас є поштова скринька на Mail.ru? Почати перехід на інший сервіс електронної пошти, спочатку налаштувавши пересилання на нову адресу (це можна легко зробити, вивчивши інструкції та підказки в інтернеті), а згодом провести повний аудит своєї пошти, визначити, які сервіси пов’язані з цією електронною скринькою і замінити в їх налаштуваннях пошту на нову адресу. Такі дії будуть корисні ще й тому, що ви зможете відписатись від непотрібних розсилок, видалити непотрібні вам акаунти, а вашим кореспондентам повідомити нову електронну адресу. Ці дії, загалом, корисні для кожного акаунта і онлайн-сервісу, адже з часом кожного з нас оточує велика кількість онлайнового та електронного сміття, якого варто іноді позбуватися. Зараз – як раз слушний час для цього.

Надія Баловсяк спеціально для InformNapalm

Зберегти

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *