«Коктебель там, де ми»: кримський джазовий фестиваль переїхав до Києва

У 2019 році фестиваль Koktebel Jazz Festival буде вже вшосте вимушено відбуватися поза Кримом. Починаючи з 2014-го, джазову сцену облаштовували в Чорноморську Одеської області, проте цього разу локацію вирішили змінити на Київ. Фестиваль триватиме з 6 до 8 вересня на Трухановому острові. Крим.Реалії виступають його інформаційним партнером.

Яке значення подієвого туризму на кшталт Koktebel Jazz Festival? З якими труднощами стикаються кримські організатори фестивалів? І чого чекати від київського Koktebel Jazz Festival? На ці та інші запитання відповідають гості та експерти Радіо Крим.Реалії.



Колишній міністр курортів і туризму Автономної Республіки Крим, член наглядової ради Koktebel Jazz Festival Олександр Лієв пояснює, як склалося партнерство фестивалю та влади півострова до анексії і чому важливий подієвий туризм.

‒ Подієвий туризм ‒ це інструмент, який можна застосовувати для різних цілей. Крим застосовував його для розширення меж сезону. Селище Коктебель у серпні було добре завантажене туристами, а у вересні це вже ставало проблемою. Саме у вересні влада та оргкомітет домовилися проводити фестиваль, ми пообіцяли їм допомагати. Це було вигідно всім: і фестивалю, тому що організаторів буквально за руку водили чиновницькими кабінетами, щоб не було проблем. Це було вигідно місцевому бізнесу, тому що фестиваль продовжував високий сезон на 10-15 днів, а це десятки мільйонів гривень. Також подієвий туризм ‒ дуже хороший інструмент для того, щоб розвивати стагновані території: наприклад, фестиваль «KaZантіп» у селищі Попівка, яке до цього було невідомим.


Олександр Лієв

Співорганізатор рок-фестивалю «Боспорські врата» Геннадій Селіхов визнає, що багато виконавців відмовляються приїжджати в анексований Крим.

‒ Можу підтвердити, звичайно: багато хто не їде, можу багато груп російських назвати. Наприклад, та ж Louna не приїде, в усякому разі сьогодні. Нічим не пояснюють своє небажання. Чичеріна й на Донбас приїжджає, тому вона, звичайно, приїде і до Криму, і скрізь. Це людина іншого складу розуму та позицій у житті. А ті групи, які не їдуть ‒ у них, мабуть, своє уявлення про те, як Крим живе, що він там частина України тощо. Головна причина, я вважаю, в цьому. Хедлайнерам же не 20 років ‒ 50-60 і так далі. У них у зрілому віці така позиція ‒ до Криму не їхати. Мені важко судити, факторів може бути багато. Може бути, це зміниться. Але ось група ЙОРШ у нас була на фестивалі. Не знаю, чи в’їзні вони для України. Можу сказати, що для таких організаторів, як ми, які не мають великих спонсорів, поки важко.

У 2019 році в Криму відбуваються також байк-шоу, ZBfest, «Extreme-Крим», джазова вечірка Дмитра Кисельова та його ж реп-фестиваль на нудистському пляжі.

Олександр Лієв переконаний, що відродити раніше закриті фестивалі в Криму вдасться тільки після деокупації.

‒ Всі інші способи, на жаль, не дадуть потрібного ефекту, тому що Крим ‒ «сіра зона», не рекомендована для туристів. Усі дії без зняття цієї проблеми все одно що мертвому припарки. Можна підрахувати, скільки втратив Крим: за нашими розрахунками, на Koktebel Jazz Festival кожен турист у середньому витрачав 70 доларів. Фестиваль відвідували близько 20 тисяч туристів ‒ ось можна порахувати, що близько мільйона доларів витрачали люди менше ніж за тиждень фестивалю. Для селища Коктебель це було величезною сумою, причому не враховуючи проживання й транспорту… На жаль, у цьому милому містечку Чорноморську фестиваль зіткнувся з тим, що місцева влада не займається залученням туристів і не розуміє, як керувати туристичним потоком, і не зацікавлена в цьому. Це хвороба багатьох місцевих рад ‒ нерозуміння, як працює туризм. Цьому треба вчити.

Близько мільйона доларів витрачали люди менше ніж за тиждень фестивалю
Олександр Лієв

Організатор локації «Острів Крим» на Koktebel Jazz Festival, кримчанин Сергій Мокрушин розповідає, що цього року фестиваль відбудеться у форматі так званої творчої дачі.

‒ Коктебель там, де ми. Навіть на Трухановому острові цього року теж буде Коктебель. Фестиваль буде проходити у незвичайному для його постійних шанувальників форматі: певним чином він полегшений, певним чином ‒ тимчасово посилений і повернений до витоків. Буде три локації: ПБК, пляжна сцена, де гратимуть діджеї, буде зустріч заходів сонця та фаєр-шоу, а за нею розташується майданчик «Острів Крим». Остання буде присвячена культурі сучасного Криму, ми беремо в фокус нашої уваги проблему прав людини, будемо згадувати про політв’язнів, говорити про те, як об’єднуватися в непрості часи… Головне ‒ це люди, які роблять цей фестиваль, публіка, яка на нього їздить. Наскільки мені відомо, щороку люди з Криму спеціально приїжджають на фестиваль.


Сергій Мокрушин

У перший день фестивалю Сергій Мокрушин анонсує виступи таких гуртів, як Lithium, «Ляльки Клауса», а також «Три капітани» ‒ це наступники відомого рок-клубу «Два капітани» з Сімферополя.

‒ До того ж, у нас будуть покази фільмів, різні активності, лекції. Я думаю, що кожен відвідувач знайде собі на нашій локації або на інших локаціях фестивалю заняття до душі. Так що 6-8 вересня на Трухановому острові у кожного буде можливість зануритися в цю кримську атмосферу.

(Текст підготував Владислав Ленцев)

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *