ЗЕМЕЛЬНА АФЕРА

Вночі, як злодії. В…

Війни, пошесть та бунти.…

Інтерв'ю з Іриною …

Українська земля — не…

Українська земля —…

До 90-ї річниці знищення…

Є події, про які кр…

"Галя на Марсі" -…

Галя ось уже четве…

«
»

Міжрелігійна молитва в Єрусалимі за звільнення від спільного лиха

Міжрелігійна молитва в Єрусалимі за звільнення від спільного лиха
В інтерв’ю для Vatican News Настоятель францисканської провінції, що опікується святими місцями у Святій Землі, розповів про міжрелігійну молитву в Єрусалимі за припинення пандемії та вказав на духовні аспекти приготування до Пасхи в цей непростий для всіх час.

Світлана Духович – Ватикан 

У четвер, 26 березня 2020 р., представники різних релігій зібралися біля муніципалітету в Єрусалимі на спільну молитву за припинення пандемії коронавірусу. Серед присутніх були Апостольський Адміністратор латинського Єрусалимського патріархату архиєпископ П’єрбаттіста Піццабалла та Настоятель францисканської провінції, що опікується святими місцями у Святій Землі, отець Франческо Паттон.

Спільна молитва про визволення від спільного зла

Розповідаючи в інтерв’ю для Vatican News про спільну молитву в Єрусалимі, до якої долучилися представники трьох авраамічних релігій – християнства, юдаїзму та ісламу – а також інших, отець Франческо Паттон зазначив, що всі три релігії, певним чином, єднає спільне коріння, що дозволяє звертатися до одного «Всевишнього, Всемогутнього й Доброго Господа». Представники кожної релігії проказали молитву згідно з власною традицією. Католики, як зазначив священик, обрали молитву «Отче наш», що завершується словами «визволи нас від лукавого». Він пояснив, що в біблійному тексті слово «лукавий» вказує на будь-яку форму зла, що може спричинити страждання як окремій людині, так і всьому людству.

Місце постійної молитви, навіть з малою кількістю людей

Розповідаючи про заходи, вжиті в базиліці Гробу Господнього для запобігання поширення коронавірусу, отець Франческо зазначив, що базиліка зачинена для паломників, а богослуження, які там зазвичай почергово відправляють греко-православна, латинська і вірменська громади, відбуваються в присутності необхідної для відправлення богослужень кількості осіб, дотримуючись правил безпеки.

«Звичайно, що потрібно дотримуватися розпоряджень стосовно безпеки, – додав він, – але для нас важливо, аби Господній Гріб і надалі був місцем молитви, місцем випромінення надії, бо це місце, в якому Ісус Христос переміг зло й смерть, і щоб ми могли і надалі звершувати свої священні обряди, навіть у присутності невеликої кількості людей». 

«Ти ж коли молишся, увійди у свою кімнату»

В контексті приготування до Пасхи Настоятель францисканської провінції, що опікується святими місцями у Святій Землі, зазначив, що в євангельському уривку літургійного читання Попільної Середи Христос закликає давати милостиню, молитися й постити так, щоб ніхто про це не знав. Отже, ці слова набирають особливого значення під час цього Великого Посту. Закономірно, що до великодніх обрядів буде залучено малу кількість вірних, але, як зазначив священик, потрібно також і в цьому випадку пам’ятати про Христові слова про те, що, де зберуться двоє або троє в Його ім’я, там Він перебуватиме посеред них.

“Ми не повинні забувати, – додав він, – що дієвість молитви не пов’язана з кількісним виміром, а залежить від того єднання, яке Святий Дух встановлює між віруючими, перетворюючи їх у Христове Тіло. Отже, я знаю, що навіть, коли я відправляю сам, вся християнська спільнота присутня і я поєднаний з усіма, хто перебуває у сопричасті з нашим Господом Ісусом Христом завдяки дарові Святого Духа, а з Ним – у сопричасті з Отцем.”

Ці обставини, на думку отця Паттона спонукають нас пригадати, що Церква – це таїнство і містичне тіло, а не тільки люди.

Позбавлення ілюзії контролю

Ділячись своїми роздумами про вплив пандемії на сьогоднішнє суспільство, священик-францисканець зазначив, що для людства така ситуація не є новизною, бо воно вже переживало різні пандемії, але вперше це трапилося в епоху, в якій існувало переконання, що людина здатна подолати всі труднощі завдяки науці, техніці та іншим засобам. Натомість, подібно до Адама, ми знову стоїмо нагі, тобто беззахисні, уразливі.

В цей період, за словами отця Паттона, ми всі переживаємо усвідомлення обмеженості, і хоча це не означає, що це автоматично призведе до усвідомлення Бога та нашої залежності від Нього, але такі ситуації повинні допомогти нам зрозуміти, що існує щось, що ми не можемо контролювати. 

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *