Синергія виконавця і слухача…

Збірник наукових ро…

Я не чакаў такога…

Сёння нашым суразм…

Я не очікував такого…

Сьогодні нашим спі…

Важливо вчитися у класиків…

Сьогодні нашою спі…

Я не маю рецепту…

Сьогодні нашою спі…

Кернесюґенд

м. Харків, вул. Д…

В Ірпені утворено…

Нещодавно в Ірпені …

РЕАЛІЇ, ЯКИХ НЕ ХОЧЕМО…

Творився часопис пі…

«
»

Блаженніший Святослав: «Повернення осідку Глави УГКЦ до столиці стало знаком відродження Києва як світового духовного центру християнства»

Подія повернення осідку Отця і Глави УГКЦ до Києва стала, до певної міри, виправленням історичної несправедливості, адже Предстоятель УГКЦ, який свого часу був вигнаний ворогами Церкви і народу зі свого осідку, зміг повернутися додому лише з постанням незалежної держави. Це повернення стало маніфестом ідентичності нашої Церкви, бо саме тут вона народилася у хрещальній купелі князя Володимира. У Києві її коріння. Звідси вона вийшла і сьогодні як Божий виноградник розпустила свої вітки на різних континентах, у різних куточках і культурах світу. Нині наша Церква обіймає своїх дітей, які розмовляють різними мовами і представляють різні національності.

На цьому наголосив Отець і Глава Української Греко-Католицької Церкви Блаженніший Святослав під час проповіді в Патріаршому соборі Воскресіння Христового у 15-ту річницю повернення осідку Глави УГКЦ до Києва.

«Боже Слово, яке ми сьогодні чули, провіщає і пригадує нам про одну з найважливіших правд християнської віри – ми очікуємо другого і славного приходу Спасителя. Ми очікуємо завершення світової історії. Так, як це ісповідуємо щоразу у Символі віри», – сказав на початку своєї проповіді Блаженніший Святослав.

Глава Церкви зауважив, що стан очікування, в якому сьогодні повинна перебувати людина, євангелист описує двома словами: чувайте і будьте готові. «Чувати не означає пасивно очікувати Божої дії по відношенню до історії світу. Ба більше сьогодні Євангеліє нам каже, що чувати – це щось робити, а очікувати означає дуже активно діяти. Цей стан у сьогоднішньому Євангеліє описується як служіння», – пояснив проповідник.

«Важливо розуміти, – каже він, – що вчинки всіх людей будуть оцінюванні з огляду на завершення історії, а всі зусилля і щоденні справи наберуть справжнього змісту у світлі другого і славного приходу Христа».

На переконання Блаженнішого Святослава, очікувати означає також будувати і діяти. «Більше того, як говорить Іван Богослов, очікувати – це звершувати духовний подвиг у наших днях, а навіть приближати і прискорювати друге і славне пришестя нашого Спасителя. Цікаво, що книги Священного Писання закінчуються словами, як наречена взиває: Прийди, Господи Ісусе (Маран-ата)», – зазначив проповідник.

Глава Церкви пояснив, що, коли ми чинимо добро і виконуємо своє служіння, то ми як Церва, наречена Христа, приспішуємо Його славне і друге пришестя. Той, хто виконує ці накази, той очікує кінця світу з радістю нареченої, яка очікує на прихід жениха. А хто думає, що буде жити без Бога вічно, той очікує кінця як апокаліптичну історію. Кожного разу, коли чинимо добро, то в той чи інший спосіб робимо видимим небесний Єрусалим.

У проповіді Блаженніший Святослав також пригадав, що сьогодні в Патріаршому соборі усі присутні зібралися на молитву, щоби подякувати Богові за особливу подію в історії нашої Церкви і Батьківщини – повернення до Києва осідку Отця і Глави УГКЦ.

«Якщо ми, – каже проповідник, – подивимося з перспективи п’ятнадцяти років на те, що сталося у 2005 році, то зрозуміємо, що це – глибока і багатопланова подія, і сьогодні вона для нас має дуже важливе значення». Глава УГКЦ наголосив, що ця подія є певним маніфестом єднання усіх Церков Володимирового Хрещення, яке має на меті збирати усіх в ім’я служіння Богові і своєму народу. На його переконання, ця подія ознаменувала один дуже важливий момент – вона стало знаком відродження Києва як світового духовного центру християнства.

«З історії ми знаємо про те, як духовну велич Києва – другого Єрусалиму, міста, який будувався на взірець небесного Єрусалиму, – хотіли вкрасти наші сусіди. Однак повернення Отця і Глави нашої Церкви до Києва означало, що Бог почав збирати усіх в розсіянні сущих дітей Київської Церкви. Саме Господь тут кличе їх до єдності. А східне християнство сьогодні починає дивитися на Київ по-новому. Москва і Рим, Константинополь і Єрусалим бачать сьогодні Київ як духовний центр, в якому будується християнство третього тисячоліття», – наголосив Блаженніший Святослав.

Глава УГКЦ висловив слова особливої вдячності Богові за дар прозорливості «нашого батька і будівничого Патріаршого собору патріарха Любомира». Особливо за те, що Бог дав йому відчути той момент, коли настав час йому самому повернутися додому і за собою привести усіх дітей України і нашої Церкви. «Знаємо, що Блаженніший Любомир проголосив маніфест, в кому намагався накреслити дорогу відродження слави нового Єрусалиму в Києві. У своєму слові "Єдиний Божий народ у краї на київських горах" він показав нам, як потрібно сьогодні чувати і служити, як нам робити так, щоб небесний Єрусалим віддзеркалювався у Києві як у духовному центрі всіх дітей Київської Церкви», – сказав проповідник.

Зі слова патріарха Любомира Блаженніший Святослав виокремив дві думки, які вважає його заповітом: «Від державного підпорядкування Церкви – до соціального служіння» і «Від конфесійного протистояння – до першості у любові». «Це начебто ті кроки, якими ми почали йти у Києві п’ятнадцять років тому. Бачимо, як ще маємо багато справ для здійснення», – додав Глава УГКЦ.

«У п’ятнадцяту річницю до нас скероване Боже Слово: чувайте, служіть, пильнуйте і дбайте про свій народ. Сьогодні дякуємо Богові за можливість бути вдома і за те, що наш собор починає собирати, відповідно до Божого Слова, усіх дітей своєї Церкви. З огляду на це все, просім у Бога сили, благодаті Духа Святого, щоб всі ідеї і прагнення ми могли і надалі втілювати у життя. Звертаємося до нашого Любомира, який сьогодні, мабуть, чує нас на небесах: молися за нас, щоби діти Київської Церкви могли разом молитися і прославляти величне Боже ім’я Отця і Сина, і Святого Духа», – промовив на завершення духовний лідер українців.

Департамент інформації УГКЦ

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *