Синергія виконавця і слухача…

Збірник наукових ро…

Я не чакаў такога…

Сёння нашым суразм…

Я не очікував такого…

Сьогодні нашим спі…

Важливо вчитися у класиків…

Сьогодні нашою спі…

Я не маю рецепту…

Сьогодні нашою спі…

Кернесюґенд

м. Харків, вул. Д…

В Ірпені утворено…

Нещодавно в Ірпені …

РЕАЛІЇ, ЯКИХ НЕ ХОЧЕМО…

Творився часопис пі…

«
»

Підсумки курортного літа в Криму: «Сервіс поганий, це буде разова акція»

В анексованому Криму за липень-серпень відпочили понад 3,5 мільйона туристів, причому понад два мільйони приїхали відпочивати саме в серпні, стверджує підконтрольний Кремлю глава Криму Сергій Аксенов. За його словами, більшість із них прибули на півострів мостом через Керченську протоку та літаками.

Через пандемію коронавірусу туристичний сезон 2020 року в Криму фактично розпочався з 1 липня, при цьому офіційно в місцях скупчення людей, готелях і ресторанах продовжувала діяти низка санітарних обмежень. Російська влада Криму та підконтрольні їм ЗМІ стверджують, що через закриті кордони з багатьма країнами росіяни масово поїхали відпочивати до Криму і створили ажіотажний попит на номери в готелях. Про те, як минуло курортне літо та про очікування від оксамитового сезону, йшлося в ефірі Радіо Крим.Реалії.

Голова громадської організації «Курортний Крим» Олександр Бурдонов розповів Крим.Реалії, наскільки, за його спостереженнями, були завантажені готелі півострова цього літа.

Вперше після 2013 року багато об'єктів розміщення були завантажені під зав'язку
Олександр Бурдонов

– Сергій Аксенов каже, що два мільйони туристів приїхали за один місяць. Порахуймо: напевно, середній час відпочинку це 10 днів, відповідно, місяць ‒ це три заїзди. Кожен із них таким чином налічував 660 тисяч осіб, а при цьому одномоментна місткість Криму, коли на 100% заповнені всі санаторії, мініготелі та весь приватний сектор усього узбережжя, становить 750 тисяч ліжко-місць. Відповідно, два мільйони туристів за місяць цілком могли бути при завантаженні понад 80% ‒ але я не знаю, як рахує влада. Особисто я їздив готелями на всьому півострові й бачив, що вперше після 2013 року багато об’єктів розміщення були завантажені під зав’язку ‒ це відразу після того, як із 1 липня Крим відкрили для туризму. При цьому і зараз у них усе зайняте аж до 20-25 вересня ‒ початку жовтня. Звісно, є й ті, хто взагалі не відкрився з різних причин.

За оцінкою Олександра Бурдонова, ціни на відпочинок найбільше зросли у VIP-секторі ‒ від 20% до 50%.

Загалом підсумки за рік мають бути хорошими
Олександр Бурдонов

– У Криму мало чотири-п’ятизіркових готелів, попит на них виявився великим, і вони підняли ціни від 10 до 20 тисяч рублів за номер. Зараз прогнози дають хорошу погоду до 10 жовтня, тому, мені здається, загальний високий попит збережеться ще якийсь час. Вода та повітря до 24 градусів ‒ відмінні показники для оксамитового сезону. Загалом підсумки за рік мають бути хорошими.

Власниця Sudak Hostel Наталя Кириченко підтверджує оцінку Олександра Бурдонова, але висловлює сумніви в тому, що показники цього літа можуть повторитися наступного року.

Попри те, що багатьом вдалося заробити, велике запитання: чи варто вкладатися в розвиток?
Наталя Кириченко

– Сезон пройшов бадьоро, людей було багато. Через те, що червень виявився фактично викресленим, склалося враження, що з 1 липня всі активно стартанули й у стислі терміни заповнили Крим. Завантаження буквально злетіло. Найбільший попит мав дорогий сектор, а у нас економ. Але, попри те, що багатьом вдалося заробити, велике запитання: чи варто вкладатися в розвиток? Тому що спрогнозувати, яким буде наступний сезон, зараз не зможе жоден експерт. Цьогоріч ми побачили, що глибина бронювання дуже маленька, тобто люди не планують відпочинок заздалегідь. Заселяються день у день, шукають готель або хостел на місці. Хтось говорить, що потрібно обов’язково бронювати номери, щоб заселитися ‒ але зараз такий величезний вибір, що можна знайти номер уже після приїзду. У Судаку вся траса в табличках «Здам житло», а завантаження не стовідсоткове.

На думку Наталі Кириченко, на тлі загального ажіотажу найсильніше просів якраз сегмент хостелів, тому що законодавчо їхня робота не відрегульована.

Поки влада не чіпає, ми працюємо, але так у будь-який момент можуть закрити
Наталя Кириченко

– Поки влада не чіпає, ми працюємо, але так у будь-який момент можуть закрити. Ця невизначеність напружує. Звісно, у мій хостел поверталися гості, які були раніше, але в цілому рекламувати себе на системах бронювання, повністю давати інформацію про свої послуги зараз складно. До закладів громадського харчування також висунули нездійсненні вимоги Роспотребнадзору, і майже всі об’єкти їх не виконували. Звісно, у готелях чотири-п’ять зірок весь персонал у масках і рукавичках, і гостей їх теж просять одягати, але в інших ніхто не заморочується. У сезон це практично нереально. При цьому про підтримку держави годі й казати: не заважають ‒ і спасибі.

Тим часом російська тревел-консультант Світлана Щипанова критикує кримських готельєрів за низьку якість сервісу.

Хороших готелів настільки мало, що вони забиті й у них немає ніякої конкуренції
Світлана Щипанова

– До Криму їздять бюджетні туристи, які навряд чи потягнуть Туреччину. А ті, хто звик до комфорту, до певного рівня сервісу, не полетять до Криму або Краснодарського краю, оскільки все, що відповідає їхнім вимогам у цих регіонах, набагато дорожче. Однак у 2020 році склалися такі унікальні умови, що сезон мав бути дуже хорошим для півдня Росії ‒ і при цьому наші готельєри працюють із рук геть погано. Хороших готелів настільки мало, що вони забиті й у них немає ніякої конкуренції. Через це якість сервісу взагалі не покращується: навіщо намагатися, якщо й так приїдуть? Що стосується маленьких готелів, вони просто не вміють працювати. Якщо готельєри продовжать у тому ж дусі, то це буде разова акція: як тільки відкриються кордони, туристи просто більше не поїдуть до нас на південь. Мені дуже багато хто скаржиться ‒ так працювати можна було хіба 30 років тому, але зараз просто не можна.

Світлана Щипанова вважає, що у Криму необхідно відкрити більше готелів із хорошим сервісом і що державі варто посприяти цьому.

Навіщо ми починаємо стимулювати попит, якщо у нас немає пропозиції?
Світлана Щипанова

– Замість цього Ростуризм запускає програму зі стимулювання поїздок, обіцяючи повертати частину грошей за путівки або тури ‒ і мені абсолютно незрозумілий цей посил. Навіщо ми починаємо стимулювати попит, якщо у нас немає пропозиції? Людина заплатить за путівку 75 тисяч рублів за умови, що отримає хорошу якість сервісу. Пропонуючи кешбек, ми залучаємо абсолютно не ту публіку. Давайте на ці виділені 15 мільярдів збудуємо більше готелів: між ними почнеться конкуренція, і ціни самі собою вирівняються. А так ‒ це гроші на вітер.

Утім, у російському міністерстві курортів і туризму Криму стверджують, що, згідно з результатами анкетування, більшість туристів, які відвідали Крим цьогоріч, мають намір знову повернутися сюди на відпочинок. За інформацією голови відомства Вадима Волченка, опитувальник заповнили понад три тисячі російських туристів, і результати свідчать про те, що наступного року на півострів нібито має приїхати не менше відпочивальників, ніж цього.

Коронавірусна інфекція COVID-19

Коронавірус SARS-CoV-2, раніше відомий як 2019 nCoV, виявили в Китаї наприкінці 2019 року.

Він викликає захворювання COVID-19. У деяких випадках перебіг хвороби легкий, в інших – із симптомами застуди та грипу, в тому числі з високою температурою і кашлем. Це може перерости в пневмонію, що може бути смертельною. Більшість хворих одужує; помирають переважно люди з ослабленою імунною системою, зокрема літні.

11 березня 2020 року Всесвітня організація охорони здоров’я визнала спалах захворювання, що викликається новим коронавірусом, пандемією.

(Текст підготував Владислав Ленцев)

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *