Синергія виконавця і слухача…

Збірник наукових ро…

Я не чакаў такога…

Сёння нашым суразм…

Я не очікував такого…

Сьогодні нашим спі…

Важливо вчитися у класиків…

Сьогодні нашою спі…

Я не маю рецепту…

Сьогодні нашою спі…

Кернесюґенд

м. Харків, вул. Д…

В Ірпені утворено…

Нещодавно в Ірпені …

РЕАЛІЇ, ЯКИХ НЕ ХОЧЕМО…

Творився часопис пі…

«
»

«Найкращий спосіб взяти участь у бенкеті Небесного Царства – це бути фізично присутнім на Святій Літургії», – Блаженніший Святослав у проповіді

Сьогодні кожний з нас є запрошений на бенкет, яким є Божественна Літургія. Найкращим способом взяти участь у бенкеті Небесного Царства є причаститися Тіла і Крові нашого Спасителя. Навіть, коли ми не можемо бути фізично присутні у храмі, то навіть тоді ми покликані відповісти на Його запрошення. Ми покликані святкувати цей день у можливий і доступний для нас спосіб. На цьому наголосив Отець і Глава Української Греко-Католицької Церкви Блаженніший Святослав під час проповіді у неділю, 13 вересня 2020 року.

У сьогоднішньому Євангелії Христос пояснює, чим є Небесне Царство. «Бачимо, що найперше Царством Небесним є вид зрілих стосунків між Богом і людьми, а відтак людей між собою. Царство Небесне – це наші засади і принципи, ті чи інші цінності, на яких будується людське спілкування і спільнота. Остаточно людське життя», – сказав Блаженніший Святослав.

Цікаво, що у Книзі пророка Осії Господь виступає нареченим, а Божий народ у ролі нареченої. «Коли ми чуємо в Євангеліє про весілля, то розуміємо, що наступає певний момент, на який всі очікували. Це момент зрілості, повноти часу, доброї нагоди. Найголовніше – це момент, коли є відкритим запрошення господаря. Саме цим моментом описує Матей прихід на землю нашого Спасителя», – пояснив Предстоятель УГКЦ.

Проповідник припускає, що таким образом Христос хоче сказати нам, що Царство Боже вже є між нами. Бо жених вже прийшов, весілля готове і очікує гостей.

За його словами, ця історія показує, що драма події обертається довкола того, хто і як відповідає на запрошення. Кульмінаційним моментом стає те, що народ це запрошення відкидає і в результаті втрачає гідність.

«Спитаймо себе, до чого запрошує господар?» – заохочує проповідник.

Глава Церкви пояснює, що зміст запрошення на це весілля не полягає в побутових речах, а захований значно глибше: «Запрошуючи на весілля свого Єдинородного Сина Господар, Небесний Отець хоче поділитися з людиною своєю радістю, яка не є  почуттям чи сентиментом, а є повнотою життя. Він запрошує розділити з Ним повноту Вічного життя. Бо тільки Бог сповнити людину всім, що вона потребує. Тільки Бог Творець може дати людині вічну радість. Як сумно, що та людина, до якої Бог відкриває своє серце, своє нутро і радість, своє особисте вічне життя того запрошення не приймає», – пояснює Отець і Глава УГКЦ.

«Що тоді робить господар?», – запитує проповідник.

І пояснює, що запрошені втратили гідність брати участь у святковому бенкеті, господар своїх слуг кликати на бенкет усіх, кого вони зустрінуть по дорозі.

«Іншими словами, – каже він, – те запрошення нашого Бога Отця на весільний банкет свого Сина має універсальне значення. Воно не є для якоїсь маленької групки, а для всіх людей соціальних станів, всіх етнічних рас і культур, більше того вони запрошували також, як добрих, так і злих людей».

Проте під час бенкету господар зустрів одного без весільної одежі.

«Очевидно, що тут не йдеться про брак матеріального статку чи фізичного одягу, а, власне, про стан душі», – пояснює він.

«Що означає відсутність цього одягу?» – запитує Предстоятель УГКЦ.

«Означає, що ця особа не цінує отриманого запрошення, ба більше – зневажає. Він не відчуває святості, величі і гідності, до якої запрошений. Святі Отці допомагаючи нам зрозуміти, що означає брак весільної одежі кажуть, що ми як християни відчуваємо, що той чоловік втратив первісну чистоту дару хрещення. Оскільки у момент хрещення людина отримує білу одіж як знак чистоти душі і повернення Богом благодаті і невинності. Покликані всі, а вибрані ті, хто відповідає на покликання і живе відповідно до того дару, який вони отримали будучи причасниками Божественної трапези життя», – переконаний Глава Церкви.

«Сьогодні ми розуміємо, що цей весільний бенкет – це Божественна Літургія. Ми усі запрошенні на цей бенкет. Ми його потребуємо, бо без нього не маємо радості. Не ми його організовуємо, не ми дозріваємо до нього. Його для нас готує наш Бог і Спаситель. Він кличе нас через своїх слуг: єпископів і священників. Посилає нас на роздоріжжя сучасного світу. Можливо, останнім часом через засоби комунікації і соціальні мережі. Він кличе, щоб запросити, щоб зробити сучасну людину причасницею вічного щастя нашого Бога. Як важливо, щоб нам сьогодні не втратити цієї нагоди», – наголосив проповідник.

«Очевидно, що у час карантину це Євангеліє звучить по-особливому. Сьогодні кожен є запрошеним на бенкет. Церква дає людині можливість відповісти на це запрошення у найкращий для неї спосіб. Очевидно, що найкращим способом взяти участь у бенкеті Небесного Царства є бути фізично присутнім на Святій Літургії. Цікаво, що сучасна людина часто оцінює своє життя і вчинки по тому що вона здобула чи не здобула. Проте сьогодні Євангелист Матей запрошує нас переглянути життя, дивлячись на те, що ми втратили. Він заохочує нас подумати над тим, якою нагодою ми не скористалися? На яке запрошення не відповіли? Бо саме по цьому нас буде оцінювати наш Отець», – додав Отець і Глава УГКЦ.

«Молімося, щоб ми змогли відчути святість цього покликання. Момент, коли запрошення є відкритим, – обмежений. Ми знаємо, що Божественна Літургія є відкрита для людини між першим і другим приходом нашого Спасителя. В нашому особистому житті цим запрошенням є момент нашого земного життя. Завтра відповісти на це запрошення вже може бути пізно. Не будьмо подібні до тих, які знехтували. Були запрошені, але стали негідними. Будьмо подібними до тих, хто відповів і були вибрані, щоб вічно жити у його Небесному Царстві», – закликав Блаженніший Святослав.

Департамент інформації УГКЦ

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *