Бізнес «Тавриди»: кому віддали головну транспортну артерію Криму

Трасу «Таврида», яка з’єднає міст через Керченську протоку з великими містами півострова, планують здати в експлуатацію та передати у федеральну власність у 2021 році. Російська влада Криму обіцяє, що до цього моменту на ній з’являться багатофункціональні центри, які забезпечать комфорт, сервіс і допомогу автовласникам. Створювати їх довірили декільком комерційним структурам. Чий бізнес зайшов на головну трасу півострова ‒ у матеріалі Крим.Реалії.

Уже декілька місяців недобудованою трасою «Таврида» їздять тисячі автомобілів. Але поки водії не можуть назвати рух нею комфортним і безпечним ‒ уздовж траси немає ні повноцінної дорожньої інфраструктури, ні автозаправок, ні туалетів, ні інших об’єктів сервісу.

За інформацією Міністерства транспорту російського уряду Криму, у межах інвестпроєктів уздовж траси мають збудувати шість багатофункціональних зон з мотелями, торговими центрами, ринками, аптеками, ресторанами, електронними терміналами, дитячими майданчиками, мийками, заправками та станціями техобслуговування, а також 12 АЗС.

Раніше в Радміні Криму назвали інвесторів, які мають створити придорожню інфраструктуру «Тавриди» ‒ багатофункціональні зони та автозаправні станції.

Право завести свій бізнес на головну транспортну артерію півострова ще у 2018 році отримали ТОВ «МФК «Тавриди», ТОВ «ТЕС» і ТОВ «Барвінок».


Фрагмент траси «Таврида», ілюстративне фото

«Інвестпроєкти оцінювалися за фінансовим критерієм ‒ обсягом інвестицій і податкових відрахувань, розміром зарплати, за нефінансовим критерієм ‒ відповідність конкурсної документації, терміни реалізації проєкту, джерела фінансування та кількість створюваних робочих місць», ‒ стверджують у Міністерстві економічного розвитку російського уряду Криму.

Однак діяльність інвесторів показує їх тісний зв’язок з російською владою Криму.

З боргами та інвестиціями

Як ми раніше писали, кримська фірма «ТЕС» у межах інвестпроєктів з облаштування траси «Таврида» будуватиме на ній дві автозаправки та дві функціональні зони. Вони розташовуватимуться на території Ленінського, Кіровського та Білогірського районів. У цих об’єктах, окрім заправки автомобілів, планують надавати послуги харчування, відпочинку, паркування та ремонту автомобілів.

У свої заправки та багатофункціональні центри фірма має намір вкласти 880 млн рублів. Термін дії інвестдоговорів ‒ до кінця 2043-2044 років.

ТОВ «Фірма «ТЕС» багато років належить родині кримських бізнесменів Геннадія та Сергія Беймів. Вони володіють на півострові мережею автозаправних станцій і контролюють «ТЕС-Термінал» з перевалки палива та скрапленого газу в Керченському рибному порту.

До російської анексії Криму їх вважали одними з найбагатших людей на півострові.

Після кримських подій 2014 року Сергій Бейм активно співпрацює з російською владою півострова. Зокрема, у 2014 році очолював «націоналізований» «Чорноморнафтогаз», а в наступні роки його фірма регулярно отримувала фінансову підтримку від підсанкційного «державного» банку Криму ‒ РНКБ.

Наразі «ТЕС» має борг перед цим банком у 200 мільйонів рублів, які фірма зобов’язана повернути до 2022 року.

Сергій Бейм говорив Крим.Реалії, що планує почати будівництво заправок і багатофункціональних центрів навесні 2020 року, а завершити його через декілька місяців після відкриття траси. Повернути вкладені кошти інвестор розраховує за сім років.

Паливний магнат

ТОВ «Барвінок», за інформацією Інвестиційного порталу російського уряду Криму, має намір збудувати на трасі «Таврида» чотири автозаправні станції ‒ у Кіровському та Сімферопольському районах. Їх розраховують обладнати обладнанням, зокрема й для зарядки електромобілів, а також надавати готельні послуги, організувати паркування та ремонт автомобілів.

У заправки фірма має намір вкласти понад мільярд рублів, говориться на інвестпорталі. Термін дії інвестугоди, як і у «ТЕС» ‒ до кінця 2043-2044 років.

ТОВ «Барвінок» входить до кримської групи компаній «Атан» ‒ конкурент Беймів на ринку палива. Вона теж користується довірою у російської влади Криму.

У березні цього року на святкування 25-річчя компанії приходила ціла делегація кримських чиновників.


Спікер російського парламенту Криму Володимир Константинов на урочистих зборах, присвячених 25-річчю групи компаній «Атан» в Сімферополі, березень 2020 року

Серед них спікер російського парламенту Криму Володимир Константинов, віцепрем’єр російського уряду Криму Ігор Михайличенко і голова російської міськради Сімферополя Віктор Агєєв.


Голова російської міськради Сімферополя Віктор Агєєв на урочистих зборах, присвячених 25-річчю групи компаній «Атан» у Сімферополі, березень 2020 року

Ми зв’язалися з центральним офісом групи компаній «Атан», але там надати оперативний коментар не змогли, пославшись на те, що «керівника зараз на місці немає». У компанії попросили надіслати запитання, що ми і зробили. У разі якщо в компанії будуть готові відповісти на них, ми оприлюднимо її позицію.

Загадковий однофамілець

Ще один, названий кримською владою інвестор ‒ ТОВ «МФК «Тавриди». За інформацією федеральної податкової служби, фірма зареєстрована в селищі Гвардійське Сімферопольського району у 2016 році. Спеціалізується на операціях з нерухомістю, розробці будівельних проєктів та будівництві.

Вона заснована двома фірмами. Одна з них ‒ ТОВ «Транском» ‒ зареєстроване в Москві зі статутним капіталом у 13 мільйонів рублів, вона спеціалізується на діяльності сухопутного транспорту та транспортуванні вантажів.

Другим власником інвестора траси «Таврида» є ТОВ «Фаворит», зареєстроване у селищі Гвардійське Сімферопольського району.

Станом на березень 2018 року його засновниками були три фізичні особи, серед яких значився Валерій Аксенов.

Наявність серед засновників фірми однофамільця російського глави Криму Сергія Аксенова кримський оглядач Крим.Реалії Ігор Воротніков вважає не випадковим.

Не виключено, що це чистої води збіг. Збіг у питаннях дерибану найбільш ласих ділянок вздовж траси «Таврида»?»
Ігор Воротніков

«Валерій Аксенов на відміну від батька глави російського уряду Криму Сергія Аксенова та депутата кримського парламенту Валерія Аксенова, має інше по батькові. Але не виключено, що при реєстрації була допущена «технічна помилка», або ж це просто ще один родич, долучений до «сімейного» бізнесу першої особи регіону. Одночасно, звичайно, не виключено, що це чистої води збіг. Збіг у питаннях дерибану найбільш ласих ділянок вздовж траси «Таврида»?», ‒ пояснює він.

Зараз Валерія Аксенова серед засновників цієї фірми більше немає.

Зв’язатися з фірмою нам на цей момент не вдалося.

«Дорожній сервіс завжди досить витратний. Зараз ми отримали майданчик у чистому полі, загальна площа пари багатофункціональних комплексів ‒ 14,5 гектара. І до цього мініміста потрібно провести всі мережі, каналізацію, прокласти зливостоки, дороги, електрику. Все це потрібно зробити, щоб перейти до розмови про сервіс», ‒ говорив раніше російським ЗМІ генеральний партнер «МФК «Тавриди» Олександр Сопов.

Коли чекати обіцяного сервісу

Поки жоден об’єкт, оголошений в межах інвестпроєктів, на головній трасі Криму не збудований.

У серпні в Мінтрансі Криму повідомляли про початок відсипання майбутніх майданчиків під багатофункціональні комплекси та АЗС представниками інвесторів «ТЕС» та «Атан».

Третій інвестор ‒ ТОВ «МФК «Тавриди», за повідомленнями Мінтрансу Криму, роботи не розпочав «через труднощі при узгодженні архітектурних проєктів».


Фрагмент траси «Таврида»

Створюється п’ять багатофункціональних зон та шість автозаправних станцій. Уже підписані відповідні угоди
Юрій Гоцанюк

Інвестугода з будівництва об’єктів сервісу на трасі «Таврида» перебуває у процесі реалізації, повідомив у липні голова російського уряду Криму Юрій Гоцанюк.

«У межах інвестиційних угод, уздовж траси федерального значення «Таврида» створюється п’ять багатофункціональних зон та шість автозаправних станцій. Уже підписані відповідні угоди, проєкти реалізують три інвестори», ‒ повідомив він.


Глава российского правительства Крыма Юрий Гоцанюк

За його словами, на АЗС передбачається наявність окрім автозаправок також електрозаправки з підкачкою шин, вбиралень, станцій техобслуговування з шиномонтажем та мийкою, стоянки легкових машин і автобусів, зони відпочинку з вільною Wi-Fi-роздачею та кафе.

Також серед об’єктів дорожньої інфраструктури будуть парковка для вантажівок, торговий центр, ресторан, готель, інформаційний центр та ринок.

За інформацією кримського прем’єра, комплекси придорожньої інфраструктури на «Тавриді» планують вводити в експлуатацію на початку 2021 року.

  • Вікторія Веселова

    Кримська журналістка, оглядач політичних, економічних і соціальних тем в анексованому Росією Криму. З Крим.Реалії співпрацює з 2014 року. З метою безпеки справжнє ім'я та інші відомості про автора не розкриваються.

    “>

    Підписатись

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *