Хутір Калити на Харківщині:…

На хуторі Калити ме…

Як на селі ліпили…

Як на селі ліпили з…

Село Чуднівці, сім кілометрів…

Колись жвава та щіл…

Бойове мистецтво хортинг в…

На території Солони…

Відійшов у вічність Микола…

Громадськість нашог…

Про зниклі хутори Яроші…

Яроші, Іващенки &md…

У день вшанування жертв…

У день вшанування ж…

У день вшанування жертв…

У день вшанування ж…

«
»

Громадянська освіта в Україні: модель організації, нормативно-правова база, зміст

15 грудня провели Круглий стіл на тему: «Громадянська освіта в Україні: модель організації, нормативно-правова база, зміст», який організував Український центр економічних і політичних досліджень імені Олександра Разумкова спільно з Представництвом Фонду Ганса Зайделя в Україні.

Захід провели в онлайн-режимі.

У рамках даного заходу були презентовані результати проекту «Удосконалення нормативно-правової бази створення системи громадянської освіти в Україні».

Звертаючись до присутніх о. Олекса Петрів зазначив що, оскільки «метою громадянської освіти “є формування і розвиток у громадян України громадянських компетентностей, спрямованих на утвердження і захист державності та демократії, здатності відстоювати свої права, відповідально ставитися до громадянських обов’язків, брати відповідальність за власне життя, за налагодження гармонійних стосунків між членами своєї сім’ї, за життя територіальної громади», – то релігійне середовище України, основною формою функціонування якого є релігійні громади – безумовно має своє зацікавлення та значний потенціал у справі реалізації цієї благородної мети у справі державного будівництва. Це можна реалізувати у партнерській співпраці органами державної влади, місцевого самоврядування та іншими інституціями громадянського суспільства.

Також, повідомив, що ця справа не є чимось новим для життя Церкви та розповів про ефективний досвід такої співпраці в 20-30-х роках ХХ століття УГКЦ під проводом Митрополита Андрея Шептицького. Було запропоновано та підтримано учасниками Круглого столу пропозицію внести відповідні поправки до опрацьованих проектів нормативно-правових актів.

Слід зазначити, що опрацьовані проекти враховують й ціннісні  орієнтири  громадянської  освіти. Зокрема,  встановлюється, що вона має “орієнтуватися на духовні цінності Українського народу (національна самосвідомість, ідентичність, самобутність, гідність, соборність, свобода), загальнолюдські цінності, зокрема морально-етичні (гідність, чесність, справедливість, повага до інституту сім’ї, турбота, повага до себе та інших  людей) та  соціально-політичні  (свобода, демократія,  культурне  різноманіття, повага до рідної мови та культури, патріотизм, шанобливе ставлення до навколишнього природного середовища, повага до закону, відповідальність та солідарність)”, а також – “ґрунтуватися на цінностях активної життєвої позиції, особистої ефективності, істини, правдивості та критичного мислення, взаємоповаги, відкритого спілкування та ефективної співпраці, прав людини та спільного захисту цих прав”.

Наявність таких солідно опрацьованих проектів нормативно-правових актів та їх широке обговорення і доопрацювання вселяє надію на їх прийняття компетентними органами влади та подальшу реалізацію на користь всього українського народу.

Повідомив о. Олекса Петрів

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *