Талдики та Худяки: давня…

12 стародавніх посе…

Вода та очерет замість…

Ми побували безпосе…

Талдики та Худяким: давня…

12 стародавніх посе…

Розповідь про життя села…

Перестройка для меш…

Хутір Калити на Харківщині:…

На хуторі Калити ме…

Як на селі ліпили…

Як на селі ліпили з…

Село Чуднівці, сім кілометрів…

Колись жвава та щіл…

«
»

Світ вільний від ядерної зброї задля добра всього людства

Світ вільний від ядерної зброї задля добра всього людства
Зв’язок між миром та роззброєнням у час пандемії – такою була центральна тема вебінару, організованого ватиканською Дикастерією служіння цілісному людському розвиткові, що відбувся 16 грудня 2020 р. з нагоди представлення книжки “Світ вільний від ядерної зброї”.

о. д-р Т. Р. Грень, ЧСВВ / G. La Vella / Am. Lomonaco – Ватикан

Світ вільний від ядерної зброї” – такою була головна тема вебінару, організованого ватиканською Дикастерією служіння цілісному людському розвиткові, що відбувся у середу, 16 грудня 2020 р., під час якого обговорювалось питання ядерного роззброєння. Всі бажаючі могли свідкувати за дискусією на Youtube-каналі VaticanNews.

“Ні” ядерній зброї

В цей час пандемії надзвичайно важливим є заклик Папи Франциска, висловлений на сторінках енцикліки “Fratelli tutti”, до міжнародного миру та стабільності, які не можуть ґрунтуватись на фальшивій безпеці, погрозах взаємного знищення чи тотального знищення, або на збереженні рівноваги влади. В цьому контексті, остаточне знищення ядерної зброї стає як викликом, так моральним і гуманітарним імперативом. «За рахунок грошей, що використовуються на зброю та інші військові витрати, створімо міжнародний фонд, який зможе, врешті, покінчити з голодом і посприяти розвитку найбідніших країн», – повчає Папа.

Ядерна зброя і логіка страху

Вебінар був пов’язаний із двома апостольськими енцикліками: “Fratelli tutti” Папи Франциска та “Populorum progressio” святого Папи Павла VІ. Крім цього, окреме значення було надано словам Глави Католицької Церкви, які він виголосив 10 листопада 2017 р. з нагоди міжнародного симпозіуму “Перспективи для світу, вільного від ядерної зброї, та для цілковитого роззброєння”. З цієї нагоди Папа зазначив: «Ми не можемо не відчувати гострого занепокоєння, якщо врахувати катастрофічні гуманітарні та екологічні наслідки, які виникають внаслідок застосування ядерної зброї . (…) Тому, навіть враховуючи ризик випадкової детонації такої зброї внаслідок помилки будь-якого характеру, слід рішуче засудити загрозу її використання, а також володіння нею, адже її існування відповідає логіці страху, що зачіпає не тільки учасників конфлікту, але й усе людство. У міжнародних стосунках не може панувати військова сила, взаємне залякування, демонстрація військових арсеналів. (…) Зброя масового знищення, особливо ядерна, не може бути основою мирного співіснування між членами людської родини, яке, натомість, повинно надихатися етикою солідарності».

Міжкультурний діалог і цілісний розвиток людини

Метою вебінару є сприяти міжкультурному діалогові та більшій усвідомленості цілісного розвитку людини, про який Святіший Отець пише у своїй енцикліці “Laudato si’”. На цьому наголосив кардинал Сільвано Марія Томазі, довголітній Постійний Спостерігач Святого Престолу при структурах ООН в Женеві та співробітник Дикастерії служіння цілісному людському розвиткові, в інтерв’ю для Vatican News. «Це заклик, аби відновити зусилля задля викорінення загрози та використання ядерної зброї, а також підсилити та допомогти зрозуміти позицію Папи Франциска, яка поступово стає дедалі зрозумілішою: етично неприйнятним є не лише застосування ядерні зброї, але і володіння нею», – додав він, наголошуючи, що наступним кроком є усвідомлення, що мир – це не лише відсутність війни, але щось більше, що охоплює розвиток та справедливість у стосунках між народами та державами.

Ядерна зброя морально неприйнятна

«Чому ядерна зброя більш аморальна, ніж звичайна зброя? Зрештою, вони обидві вбивають», – таким було одне із наступних запитань ватиканського журналіста до співрозмовника. На це кардинал Томазі відповів: «І справді! Тому, метою Святого Престолу та Церкви є ліквідація всієї зброї і щоби також здійснювався моніторинг торгівлі конвенційною зброєю. Але зброя масового знищення, особливо ядерна, має наслідки, які є поза контролем людей, які її застосовують. Вони впливають на навколишнє середовище і, перш за все, на осіб. Навіть ті, які не беруть участі у військових діях, влучаються та знищуються нею. Це вчиняє використання ядерної зброї морально неприйнятним. Її наслідки є критерієм, який спонукає до цього висновку». Володіння такою зброєю також унеможливлює налагодити зв’язки довіри між державами, з огляду на страх та існуючу загрозу.

Плоди дискусій на тему роззброєння

На думку заслуженого ватиканського дипломата, дискусії, ініційовані Святим Престолом, зуміли вплинути на громадську думку в питанні ядерної зброї та допомогли краще зрозуміти наслідки, до яких може призвести її застосування. Ця нова ментальність поступово набирає сили. А приклад Святого Престолу, який першим підписав і ратифікував Договір про заборону ядерної зброї, спонукав також й інші країни зробити те саме. Також слід зазначити, що дедалі більше країн приходять до консенсусу щодо питання володіння ядерною зброєю, наголошуючи на її моральній неприйнятності, з огляду на загрозу та страх, і наголошуючи на тому, що цілковита відсутність зброї масового знищення сприяє діалогові та мирові у світі.

За словами кардинала Томазі, діалог на цю тему ведеться з іншими конфесіями, з іншими співрозмовниками, наголошуючи на тому, що новою назвою миру, як сказав святий Павло VI, є розвиток. Ідучи цим шляхом, тема національної безпеки проектується і розглядається в контексті глобальної безпеки. Це позитивний крок вперед, який допомагає запобігати конфліктам і гарантувати, що утвердження або досягнення миру базується на набагато ширших засадах.

Твій внесок у велику місію: підтримай нас в несенні слова Папи до кожної домівки

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *