Талдики та Худяки: давня…

12 стародавніх посе…

Вода та очерет замість…

Ми побували безпосе…

Талдики та Худяким: давня…

12 стародавніх посе…

Розповідь про життя села…

Перестройка для меш…

Хутір Калити на Харківщині:…

На хуторі Калити ме…

Як на селі ліпили…

Як на селі ліпили з…

Село Чуднівці, сім кілометрів…

Колись жвава та щіл…

«
»

Чергові кроки реформування фінансової сфери у Ватикані

Чергові кроки реформування фінансової сфери у Ватикані
Завершено вже оголошену заздалегідь передачу управління фондами та нерухомостю від Державного Секретаріату до Адміністрації Майна Апостольської Столиці, посилено контрольні функції Секретаріату з економічних питань, що виконуватиме обов’язки Папського Секретаріату з економічних і фінансових питань.

о. Тимотей Т. Коцур, ЧСВВ – Ватикан

Оприлюдненим у понеділок, 28 грудня 2020 р., Апостольським листом motu proprio «Щодо деяких компетенцій в економічно-фінансовій сфері», датованим 26 грудня, Папа Франциск санкціонує від 1 січня наступного року передачу до Адміністрації Майна Апостольської Столиці (APSA) управління фінансовими інвестиціями та нерухомим майном Державного Секретаріату, включаючи Фонд «Петрів гріш». Таке рішення Папа Франциск анонсував у серпні листом до Державного Секретаря, а на початку листопада створив перехідну комісію для втілення цього проекту.

Централізація управління фінансами

Це рішення є значущим кроком на дорозі до централізованого управління інвестиціями, покликаного зменшити дискреційне розпорядження ними та посилити контроль. Заходи свідчать не лише про бажання Папи провести необхідні реформи, але й дбання про необхідні для цього напрямні. На початку документа він пише, що для «кращої організації адміністрування, контролю та нагляду над економічною та фінансовою діяльністю Святого Престолу» не є слушним, аби Державний Секретаріат виконував «функції у економічній та фінансовій сфері, які вже входять до повноважень інших дикастерій».

Передача компетенцій

У першій статті Папа постановляє, що від 1 січня володіння фондами та банківськими рахунками, інвестиціями в рухоме та нерухоме майно, включаючи долю в акційних товариствах й інвестиційних фондах, які до цього часу були виписані на ім’я Державного Секретаріату, переходять до Адміністрації Майна Апостольської Столиці, яка займатиметься їхнім управлінням і адмініструванням. У свою чергу, вони пройдуть спеціальну перевірку з боку Секретаріату з економічних питань, який «відтепер і надалі виконуватиме також функції Папського Секретаріату з економічних і фінансових питань».

Таким чином, від 2021 року всі внески та пожертви, що пересилаються до Святого Престолу, будуть вноситися на спеціальний рахунок, названий «Генеральний Бюджет Святого Престолу», яким управлятиме APSA. Трансферти з цього рахунку до Адміністрації повинні бути затверджені Префектом Секретаріату з економічних питань.

Папські Фонди

Друга стаття постановляє про те, що APSA створить резервний фонд, названий Папськими Фондами, що задля більшої прозорості входитиме до підсумкового звіту Святого Престолу, для якого слід вести окремий облік, відкривши спеціальні підкатегорії для «Петрового гроша» та «Фонду до розпорядження Святішого Отця», як також для кожного окремого фонду, що має спеціальні призначення згідно з волею жертводавців. Кожен з цих фондів зберігає свою мету. Видатки та розпорядження, які стосуються «Фонду Святішого Отця» можуть здійснюватися виключно за «його особистим рішенням».

Контроль і адміністративна реорганізація

Третя стаття розглядає тему нагляду та контролю, посилюючи завдання Секретаріату з економічних питань. Врешті, згідно з четвертою статтею, адміністративне бюро Державного Секретаріату зберігає за собою виключно той персонал, який необхідний для власного внутрішнього адміністрування. Архів цього бюро, що стосується інвестицій та фондів, передається до Адміністрації Майна Апостольської Столиці.

Твій внесок у велику місію: підтримай нас в несенні слова Папи до кожної домівки

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *