30 дворів зникло без…

Екскурсію по місцев…

30 дворів зникло без…

Екскурсію по місцев…

Талдики та Худяки: давня…

12 стародавніх посе…

Вода та очерет замість…

Ми побували безпосе…

Талдики та Худяким: давня…

12 стародавніх посе…

Розповідь про життя села…

Перестройка для меш…

Хутір Калити на Харківщині:…

На хуторі Калити ме…

Як на селі ліпили…

Як на селі ліпили з…

«
»

Блаженніший Святослав: «На нове і краще майбутнє людство може сподіватися лише в Христі»

Сьогодні, у восьмий день після Різдва Христового, обновімося у Христі. Нехай приклад Василія Великого буде для нас запевненням того, що нове життя можливе… Нехай нове і краще переможе в нашому житті те старе, яке обмежує нас і не дає нам повноти життя. До такого оновлення життя закликав Блаженніший Святослав, Отець і Глава УГКЦ, сьогодні під час проповіді з нагоди празника Обрізання ГНІХ в Патріаршому соборі Воскресіння Христового в Києві.

«Сьогодні восьмий день після Різдва  Христового. Святе Євангеліє розповідає нам, що, відповідно до приписів старозавітного Закону Мойсея, Марія та Йосиф принесли до храму восьмиденне дитятко Ісуса, щоб звершити над ним обряд обрізання», – зазначив Предстоятель.

«Що означав цей обряд? Який новий сенс і зміст йому надає Ісус Христос? Що цей восьмий день означає для нас з вами?», – запитує проповідник.

Відповідаючи на ці запитання, Блаженніший Святослав пригадав, що обрізання було знаком Богом вибраного народу, наслідком союзу, який Бог заключив з патріархом Авраамом. Апостол Павло називає його батьком у вірі кожного з нас, бо саме віра Авраама, за словами апостола народів, зробила його праведником і спричинила те, що Бог дав йому три обіцянки.

Глава Церкви пояснив, що стосунки між Богом і Авраамом хоч і були особистими, але водночас вони були також пророчими знаками очікування особливої Божої дії у майбутньому.

Він пригадав три обіцянки Бога Аврааму. Перша обіцянка – з Авраама вийде великий народ. Друга – Бог дасть Авраамові землю, на якій він стоїть. Третя обіцянка, сповнення якої ізраїльтяни чекали протягом багатьох століть, – у потомстві Авраама будуть благословенні усі народи землі.

«У Різдві Христовому сповняється повнота обітниць патріархові Авраамові. І сьогодні, у восьмий день після народження, сам законодавець Господь сповняє свій закон. Виконати закон і сповнити його – це дві різні речі», – підкреслив архиєрей і пояснив, що виконувати закон означає дотримуватися певних вимог, а сповнити закон – це довести його до мети. Сьогодні, власне, ми святкуємо сповнення закону і пророків, яким є восьмиденне Дитятко Ісус.

Предстоятель УГКЦ звернув увагу на символіку восьмого дня. Він зауважив, що сьогодні людство живе у ритмі семиденного тижня. А восьмий день означає проголошення нового часу чи нового періоду, який не входив в обмеження старого часу. Тому сьогодні чуємо в читанні послання до Колосян: «У Христі Ісусі все людство і кожний з нас отримав нерукотворне обрізання. У Христі все обновляється і наступає новий час».

На переконання Глави УГКЦ, Новий рік у Христі наступає не через те, що змінюється число календаря, але через особливий вплив і дихання Божого животворчого Духа на людину, який робить її новим сотворінням у Христі. Цей момент нерукотворного обрізання і нового сотворіння пережив кожен з нас в момент святого Хрещення.

«Бачимо, що існує певна напруга між старим і новим. Нове означає краще. Означає сповнення того, про що у старому часі чули і старалися отримати в майбутньому. Христос є носієм нового, повного, кращого. У Ньому спочиває вся повнота божества і людського життя. У Ньому людство може сподіватися на нове і краще майбутнє. Тому сьогодні, у восьмий день після Різдва Христового, в день Його обрізання, ми починаємо Новий рік», – пояснив він.

Блаженніший Святослав також пригадав, що сьогодні ми святкуємо пам’ять святого Василія Великого – особи, яка стала учителем і провісником нового часу.

«У ньому та новизна, про яку чуємо сьогодні в Святому Письмі, стає явною і дійсною. Святий Василій Великий – це постать, яка обновила тогочасний римський культурний світ. Обновила його силою Святого Духа. Це особа, яка, з одного боку, до кінця сформулювала сучасне вчення Церкви про Пресвяту Трійцю, а, з іншого, зробила літургійну реформу, плодом якої ми живемо і сьогодні», – сказав Блаженніший Святослав.

Проповідник зауважив, що сьогодні ми служимо Божественну Літургію святого Василія Великого. Василій також був зачинателем спільнотного монашого життя.

Разом з тим, Глава УГКЦ пригадав і «призабуту» рису його душпастирства – особливу опіку над хворими, немічними і вбогими. «У Кесарії Каппадокійській з’явилися цілі містечка, які називалися “Василіядами”. В них кожен міг отримати допомогу в скрутну хвилину. Це був непросто простір соціального служіння чи опіки, але простір, де кожна людина могла відчути, що вона є новим сотворінням у Христі. Це – зовсім новий спосіб трактувати людину і дбати про її гідність. “Василіяди” були начебто дріжджами у тогочасному римському суспільстві, яке відтак перетворилося на християнське».

Сьогоднішній восьмий день, як зауважив Блаженніший, має глибоко відгукнутися у серці кожного з нас. Якщо ми поглянемо на наше особисте життя, побачимо динаміку протистояння між старою і новою людиною, про яку пише апостол Павло. Стара людина, каже він, проявляється в наших гріхах і немочах, бо те зло, яке ми чинимо, вбиває нове життя у Святому Дусі, отримане в момент нашого Хрещення. Тому ми потребуємо щодня оновляти цей подих нового животворчого Духа у нових таїнствах Сповіді та Причастя.

«Вітаю вас сердечно з Новим роком! Нехай цей Новий рік буде роком оновлення усього нашого життя у Святому Дусі. Роком надії. Роком, який допоможе нам стати кращими, ніж торік. Нехай цей новий час з животворчою Божою силою буде роком світла і надії. Роком особливих сповнених сподівань. Роком, коли ми відчуємо себе улюбленими синами і доньками Божими у Христі Ісусі», – побажав на завершення Блаженніший Святослав.

Департамент інформації УГКЦ

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *