«Польоти в закритій зоні»: Україна хоче покарати Росію за авіарейси до Криму

Прокуратура АРК і Севастополя повідомила, що звернулася до Українського бюро Інтерполу для пошуку літаків, які порушують український порядок в’їзду та виїзду в Крим. За інформацією відомства, встановлені приблизно 500 й арештовані 190 таких літаків. Своєю чергою уряд України напередодні схвалив розроблене Міністерством інфраструктури розпорядження про запровадження санкцій проти 13-ти російських авіакомпаній (зокрема ‒ найбільшої авіакомпанії «Аерофлот») із повною забороною польотів над Україною на три роки. У відповідь депутат Держдуми Росії Михайло Шеремет сказав, що українська влада намагається організувати «повітряну блокаду Криму».

Чи має Україна шанси змусити Інтерпол розшукувати російські літаки? Про це в студії Радіо Крим.Реалії у ток-шоу «Кримський вечір» ведучий Олександр Лащенко розмовляв із гостями ефіру.

Деякі літаки, які Прокуратура АРК і Севастополя просить оголосити в міжнародний розшук, були передані в лізинг російським перевізникам зі США та ЄС. Про це Крим.Реалії повідомив керівник Інституту Чорноморських стратегічних досліджень Андрій Клименко.

«Це ті літаки, які засвітилися в Криму й літали до Нью-Йорка, Вашингтона, в аеропорти Німеччини, Європейського союзу, Британії. Ми звертали на це увагу. Тепер Прокуратура АРК і Генеральна прокуратура України знайшли правовий механізм, як дістатися до них. Тобто це літаки, виготовлені у США та ЄС, і вони були в лізингу в американських, європейських лізингових компаній, які передали їх у лізинг російським авіакомпаніям. Ситуація була складна через те, що запроваджувати санкції щодо Boeing та Airbus ‒ це ні до чого», ‒ сказав Клименко.


Андрій Клименко

З березня 2014 року Україна закрила повітряний простір над Кримом у зв’язку з неможливістю здійснювати нагляд за безпекою польотів при організації повітряного руху, нагадав в ефірі Радіо Крим.Реалії начальник відділу Прокуратури АРК Єгор Ребров.

Польоти в цій закритій зоні ‒ це саме собою порушення міжнародних правил польотів
Єгор Ребров

– Оскільки територія була окупована, ми не можемо забезпечувати ефективний контроль, повітряний простір над Кримом був закритий відповідними нормативно-правовими актами. Польоти в цій закритій зоні ‒ це саме собою порушення міжнародних правил польотів, тобто склад злочину за статтею 334 Кримінального кодексу України (порушення правил міжнародних польотів ‒ КР), законодавства в’їзду-виїзду з окупованої території та ще низки законів. Сьогодні накладений арешт на приблизно 190 літаків російських авіакомпаній. Серед іноземних літаків був зафіксований над Кримом тільки сирійський військовий літак у 2017 році, санкції запроваджені проти цього борту. Інші авіакомпанії до Криму не літають. Російські ж компанії здійснюють регулярне авіасполучення, тобто за допомогою цих літаків забезпечується окупаційний режим цієї території.



Завантажити відеосюжет на комп'ютер:

Голова експертної ради з міжнародно-правових питань при російському уряді Криму Олександр Молохов назвав такі дії української влади безперспективними:

«Я вважаю, що ніяких шансів заарештувати ці літаки немає з двох причин. По-перше, за моєю інформацією, ці літаки літають всередині Росії, при всьому бажанні їх не зможе дістати українська влада. А по-друге, Інтерпол не займається розшуком картин, кошиків, картонок, цуценят тощо. Інтерпол займається пошуком людей, а не літаків. На мій погляд, це прохання не витримує жодної критики з правової точки зору, це якийсь PR-хід Прокуратури АРК, яка не знає, чим їй зайнятися, оскільки територію вона не контролює, а своє існування необхідно виправдовувати».







БІЛЬШЕ ПО ТЕМІ:

Українські санкції проти Криму на воді та в повітрі

У відповідь Єгор Ребров порадив юристу перечитати статут Інтерполу.

‒ Інтерпол займається не тільки пошуком людей, раджу перечитати статут цієї організації. Свого часу подібний і позитивний досвід був у Кіпру у зв’язку з окупацією частини території, але там ішлося про незаконне судноплавство. Відносно літаків, ми опинилися в унікальній ситуації. Процедура така: ми подаємо затверджені судом рішення і документи в Українське бюро Інтерполу, вони мають опрацювати матеріали. Якщо вони згодні ‒ надсилають у центральний офіс Інтерполу, якщо ні ‒ повертають документи з поясненнями. Далі: якщо Інтерпол ухвалює рішення, і літак потрапляє на територію, де ця організація має юридичну силу, вони затримуватимуться.






Photo Gallery:
Коли аеропорт Сімферополя огортає туман (фотогалерея)

Арешт повітряного судна на міжнародному рівні ‒ це ноу-хау, каже український юрист, фахівець з авіаправа Андрій Гук.

Сімферопольський аеропорт має величезну важливість, авіакомпанії туди літатимуть
Андрій Гук

– З морськими суднами такі приклади були, але з авіацією ‒ це інша структура, яка має намір жити у світі й домовлятися. Навіть якби Україна звернулася в ІКАО (Міжнародна організація цивільної авіації ‒ КР) щодо порушень Росією, то процедура перемовин настільки тривала, що покарання, яке передбачене Чиказькою конвенцією (Конвенція про міжнародну цивільну авіацію ‒ КР), наприклад, виключити Росію і російські авіакомпанії з міжнародних перельотів, такого прецеденту не було, і це багато років шляху. Такі дії, швидше, показують політичну волю України, ніж дійсно призведуть до того, що російські компанії перестануть літати. Сімферопольський аеропорт має величезну важливість, авіакомпанії туди літатимуть. Росія їх підтримуватиме, поки зможе, це питання стратегічної важливості, а не питання заробітку цих окремих компаній.


Андрій Гук

Експерт із силових структур Українського інституту майбутнього Іван Ступак озвучив альтернативний шлях розв’язання проблеми за участі міжнародних структур.

У своїй практиці я не зіштовхувався з тим, щоб Інтерпол заарештовував, розшукував літаки
Іван Ступак

– У своїй практиці я не зіштовхувався з тим, щоб Інтерпол заарештовував, розшукував літаки. Моя думка ‒ цим має займатися Міністерство закордонних справ, спільно з Європейським союзом і міжнародною організацією ІКАО, яка може покарати за польоти в закриту зону. Робота Інтерполу ‒ це банальна рутинна робота. Деякі країни стали зловживати своїм правом оголошуючи людей у міжнародний розшук за лінією Інтерполу, зокрема Росія.







БІЛЬШЕ ПО ТЕМІ:

Долітались у Крим? Україна заарештувала 65 російських літаків

У вересні 2020 року Прокуратура АРК і Севастополя повідомляла, що на 65 російських літаків накладені арешти через польоти до Криму. Тоді у пресслужбі відомства Крим.Реалії уточнили, що «поняття заочного арешту для майна не існує, але літаки не вилучені фактично».

Крим.Реалії намагалися з’ясувати, які конкретно авіакомпанії потрапили в список і їхні літаки опинилися під арештом. Як вдалося встановити, таких як мінімум 37, серед них: АТ «Авіакомпанія «Росія», ТОВ «Глобус», ВАТ АК «Уральські авіалінії», ПАТ «Аерофлот – російські авіалінії», АТ «Ред Вінгс», АТ «Авіаційна компанія «Руслайн», ТОВ «Джет Експрес», ТОВ «Північний вітер», АТ «Авіакомпанія Якутія», ТОВ «Газпром-авіа».

(Текст підготувала Інна Аннітова)

Крым, читай нас в Google News

Подписаться

Аеропорт «Сімферополь»

16 квітня 2018 року в Сімферополі російська влада відкрила новий термінал аеропорту. Його побудували за 22 місяці і за майже 32 млрд рублів (13 млрд грн – КР).

Україна як держава, відповідальна за повітряний простір над Кримом, після анексії Криму Росією закрила його для повітряного руху, також закрила всі кримські аеропорти для цивільної авіації України. Будь-які польоти туди і звідти є порушенням законів України і міжнародних правил. Пізніше деякі маршрути над Чорним морем були знову відкриті для руху цивільної авіації. Російські авіакомпанії, всупереч забороні, продовжують літати до анексованого Криму в порушення міжнародних норм.

  • Олександр Лащенко

    На Радіо Свобода – з березня 2005 року. До цього працював три роки на «Громадському радіо». Народився в 1969 році в Києві. Закінчив Київський національний університет імені Тараса Шевченка.

    “>

    Підписатись

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *