Донецька ОДА спростовує звинувачення у фінансуванні тимчасово окупованих територій

Донецька облдержадміністрація, обласна військово-цивільна адміністрація спростовує звинувачення народного депутата України Андрія Сенченка у фактичному фінансування тимчасово окупованих територій, називаючи їх безпідставними і некоректними.

У своєму блозі на інформаційному порталі «Обозреватель» (стаття «ЧП в Донецкой военно-гражданськой администрации» від 28 вересня 2015 року) автор виклав особисту точку зору на діяльність державної та обласної влади, спотворивши при цьому відкриту для доступу інформацію. Вдаючись до маніпуляцій, народний депутат просто виявив власну необізнаність і некомпетентність у бюджетних питаннях.

Донецька облдержадміністрація наголошує, що як головний розпорядник коштів державного бюджету, свою діяльність здійснює виключно відповідно до норм діючого законодавства.

Згідно ст.141 Конституції України строк повноважень сільської, селищної, міської, районної, обласної  ради, депутати якої обрані на чергових виборах, становить п’ять років. Будь-яких рішень щодо дострокового припинення повноважень Донецької обласної ради не приймалось.

Необхідно зазначити, що розпорядженням голови  Донецької обласної ради від 01 вересня 2014 року № 217 р апарат обласної ради переміщено у м. Маріуполь за адресою: пр. Нахімова, 86 та у м. Святогірськ за адресою: вул. Героїв Сталінграду, 8. Таким чином, з вересня 2014 року та по цей час апарат обласної ради здійснює свою діяльність на території, підконтрольній українській владі.

Відповідаючи на звинувачення щодо утримання райдержадміністрацій, які знаходяться на території, тимчасово непідконтрольній українській владі, необхідно зауважити, що, згідно з чинним бюджетним законодавством, окремий порядок планування коштів по цих територіях відсутній.

Враховуючи зазначене, а також відсутність будь-якого законодавчого або нормативного документа щодо ліквідації райдержадміністрацій в Донецькій області, керуючись чинним законодавством, видатки для Амвросіївської, Старобешівської та Шахтарської РДА затверджені розпорядженням голови облдержадміністрації від 26 березня 2015 року №112 «Про затвердження на 2015 рік фонду оплати праці працівників і видатків на утримання облдержадміністрації і райдержадміністрацій» (зі змінами).

Однак, у зв’язку з неможливістю здійснення зазначеними райдержадміністраціями своїх повноважень кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету та штатні розписи зазначеним РДА на поточний рік не затверджувалися, та відповідно фінансування на їх утримання не здійснювалося.

Також необхідно наголосити, що органами Державної казначейської служби України здійснення видатків на утримання Амвросіївської та Шахтарської райдержадміністрацій, як і інших закладів бюджетної сфери цих територій, було зупинено ще в липні 2014 року після їх захоплення.

Отже, зміст статті А. Сенченка викривлює реальний стан справ та не відповідає дійсності.

Стосовно звинувачення Донецької військово-цивільної адміністрації щодо фактичного виділення з державного бюджету міжбюджетних трансфертів на фінансування видатків повністю окупованих українських міст Донецьк, Горлівка, Дебальцеве, Докучаєвськ, Єнакієве, Жданівка, Кіровське, Макіївка, Сніжне, Торез, Харцизьк, Шахтарськ і Ясинувата, а також трьох повністю окупованих районів на загальну суму 2,678 млрд. грн. по відповідних напрямках здійснення видатків по виконання програм соціального захисту населення (надання пільг та субсидій) необхідно зауважити наступне.

Показники місцевих бюджетів області, а також міжбюджетні трансферти на 2015 рік розраховані на державному рівні з дотриманням вказаних вимог та інших норм Бюджетного кодексу України, тобто для всієї території області та відповідно на все населення (в частині пільг та субсидій залежно від кількості їх отримувачів).  Але є принципова відмінність між поняттями «передбачити» і «фінансувати». Передбачити – це розрахувати обсяги видатків та зафіксувати їх у документі, а фінансувати – це перераховувати кошти в межах передбачених сум.

Керуючись українським законодавством, обласна військово-цивільна адміністрація, в межах наданих їй повноважень, здійснила розподіл передбачених трансфертів між бюджетами міст і районів.

Зважаючи на те, що органи місцевої влади у вказаних А. Сенченком містах та районах тимчасово не здійснюють свої повноваження, бюджети цих територій на поточний рік не затверджені, що обумовило неможливість проводити будь-які видатки за рахунок коштів трансфертів з державного бюджету по наданню пільг та субсидій населенню, що мешкає на тимчасово непідконтрольній території.

Державна казначейська служба зупиняла обслуговування зазначених територій залежно від їх захоплення та втрати контрольованості українською владою.  

З огляду на викладене в Донецькій області здійснюється перерахування трансфертів з державного бюджету та проводяться відповідні видатки виключно для підконтрольних територій.

Управління інформаційної політики та з питань преси облдержадміністрації

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *