Модель, яка стала інтернет-мемом

Модель, яка стала інтернет-мемом

  • 2 листопада 2015


Heidi Yeh

У рекламі клініки пластичної хірургії Гайді Йє зображена з трьома дітьми, обличчя яких змінили

Тайванська модель, яка знялася в рекламі пластичної хірургії, погрожує подати до суду на замовників, – клініку та рекламне агентство, – після того як реклама стала популярним інтернет-мемом.

У розмові з Сінді Суі, кореспонденткою ВВС у Тайбеї, дівчина поскаржилась, що те, що вона втратила контроль над своїм фото – зруйнувала її життя.

“Я дуже часто плачу і погано сплю”, – каже Гайді Йє, намагаючись стримати сльози.

“Найбільша втрата для мене – те, що я більше не хочу бути моделлю, – каже жінка. – Лише тому, що я – модель, люди можуть отак мене ображати, а я навіть не можу себе захистити. Хочу лише сховатися”.

“Не можна приховувати це вічно”

Молода модель Гайді Йє розповідає, що інтернет-мем з її зображенням зіпсував їй життя і кар’єру

Її жахіття почалося у 2012 році після фотозйомки у рекламі, яка закликала людей робити пластичні операції в одній з тайванських косметичних клінік.

На фото зображені дуже привабливі “батьки”, з такими бажаними для публіки великими очима і рівними довгими носами, та їхні троє “дітей”, чиї фото змінили, так що очі виглядали маленькими, а носи – пласкими.

Підпис проголошував: “Єдине, що вас турбуватиме: як пояснити це дітям?”

Як пояснює пані Йє, в її контракті, який підписало модельне агентство і тайбейське представництво міжнародної рекламної компанії J Walter Thompson (JWT), було вказано, що рекламу використовуватиме лише ця клініка у газетах і журналах.

Але пізніше компанія JWT дозволила ще одній клініці пластичної хірургії Simple Beauty використати фотографії в себе на вебсайті; вона також розмістила один із знімків на сторінці JWT у Facebook.

Фото блискавично розлетілося інтернетом з новим підписом: “Пластичні операції: не можна приховувати це вічно”.

“Люди думали, що це правда”

Трохи згодом, у тому ж 2012-му, китайський таблоїд проілюстрував цією фотографією неправдиву історію, яка

вперше з’явилась у 2004 році – про чоловіка з провінції Хейлунцзян, який нібито подав до суду на дружину, коли виявив, що до їхньої зустрічі вона зробила пластичну операцію. Дізнався він про це лише тоді, коли їхні діти виросли зовсім на неї не схожими.

“Коли я вперше почула про це від друга, то подумала, що це лише плітка, яка довго не проживе”, – пригадує пані Йє.

“Але скоро я зрозуміла, що її поширюють по всьому світу, на різних мовах. Люди думали, що це правда. Навіть друзі мого тодішнього хлопця постійно про це перепитували”, – розповідає жінка.

Фото і ця історія в супроводі виринали у пошуковику Google різними мовами, зокрема арабською, англійською та японською, і стали всесвітнім мемом.

Heidi Yeh

Рекламне агентство стверджує, що не може контролювати інтернет

Пані Йє, яка знімалася у телевізійній та іншій рекламі відомих фірм – наприклад, мережі закладів швидкого харчування KFC, виробника комп’ютерів Vaio та японської косметики для обличчя, почала отримувати менше ділових пропозицій.

“Люди не вірили, що я не робила пластичної операції. Потенційні клієнти перепитували, чи то я знялася у тій рекламі. Після ствердної відповіді, мені діставались хіба що дрібні ролі”, – розповідає Йє.

Це також вплинуло на її особисте життя, каже вона. Вона підозрює, що її тодішній партнер припинив стосунки принаймні частково тому, що він соромився всіх тих чуток.

Про них і досі розпитують численні родичі, її власні та її теперішнього нареченого. Також її постійно обговорюють незнайомці, які впізнають її у громадських місцях, додає вона.

“Ніхто не має контроль над інтернетом”

Згідно з оцінкою пані Йє, вона втратила близько чотирьох мільйонів нових тайванських доларів, що приблизно 123 тисячі доларів, потенційного доходу.

Вона погрожує подати позов на п’ять мільйонів проти компанії JWT і косметичної клініки. За її словами, питання не в грошах, а в тому, щоб раз і назавжди прояснити, що всі ті історії – брехня, а також змусити компанії визнати свою провину в тому, як було використано її фотографії.

Як розповідає пані Йє, вона – сама і через своє модельне агентство – неодноразово просила керівників клініки та рекламного агентства прибрати її фото зі своїх сайтів, але її не слухали аж до останнього часу, коли разом із одним депутатом тайбейської міської ради вона провела прес-конференцію, де й заявила, що збирається подати у суд.

У відповідь на запит ВВС, речник JWT повідомив, що рекламна кампанія мала за мету “просувати послуги пластичної хірургії у гумористичній формі”, додаючи, що має авторське право на ці зображення, а отже, може редагувати, змінювати та використовувати їх.

Але Чан Ю-Чі, юрист пані Йє, не погоджується: “Ми передали вам авторське право і право на редагування, але до нього не входить право на передачу зображень іншій компанії та на використання в інтернеті”.

На питання, чи намагається JWT запобігати незаконному використанню своїх рекламних зображень, представник відповів: “Як усім нам відомо, ніхто не має контролю над інтернетом… Ми не можемо передбачити, яким буде вплив тієї чи іншої фотографії, як люди на неї подивляться і що вони з нею зроблять”.

Представник клініки заявляє, що права на використання зображення отримали, дотримуючись усіх належних процедур.

Обидві компанії погрожують подати на пані Йє зворотний позов: за збитки їхній репутації. Вони вимагають, щоб вона зібрала ще одну прес-конференцію та вибачилась.

Тим часом, в інтернеті дехто припускає, що жінка просто шукає розголосу, аби пожвавити свою кар’єру.

Heidi Yeh

За словами пані Йє, після поширення мемів з її фото їй стало важче знаходити роботу

Та пані Йє вважає себе жертвою кібернасильства і каже, що вирішила не боятися і підняти цю проблему.

Що стосується дітей на фото, пані Йє разом з мамою дівчинки стверджують, що змінили їхню зовнішність – їх зробили менш привабливими.

Мати розповіла, що її дочку засмутив свій вигляд на готовій фотографії.

Пані Йє сподівається, що цей знімок зникне з мережі: “Не можу на нього дивитись… Діти, які знялися зі мною, поки що не користуються соцмережами, але коли виростуть, на їхньому житті це теж погано позначиться”.

Інші “меми” та їхні спроби захистити себе:

Хлопець з “Зоряних війн”

У 2003 році однокласники 14-річного Гіслена Раза без його дозволу виклали в інтернет відео, де він розмахує “світловим мечем”. Це

відео відтоді набрало близько мільярда переглядів. Гіслен мусив піти зі школи та лікуватися від депресії, у тому числі в психіатричній клініці. Пізніше він подав у суд на трьох однокласників, але їм вдалося домовитись про відшкодування збитків через мирову угоду.

Техновікінг

У 2007 році на YouTube набуло “вірусного” поширення зняте раніше відео, на якому чоловік з оголеним торсом агресивно танцює на параді у Берліні.

Через три роки танцюрист, який зберігає інкогніто, подав у суд на автора відео Маттіаса Фрітша, звинувативши його у порушенні “особистісних прав”.

Суддя зобов’язав пана Фрітша віддати все, що він заробив на цьому відео, і більше не демонструвати його, поки на ньому можна впізнати людину, яка танцює.

Дівчина з “епічним бюстом”

У 2006 році одна дівчина розмістила у мережі Bobo свій знімок, який швидко поширився, прикрашений гучним заголовком.

У 2010 році британський журнал Loaded передрукував цей знімок, обіцяючи грошову винагороду будь-кому, хто переконав би цю дівчину позувати для їхнього фотографа.

Дівчина подала скаргу у Британську комісію скарг на пресу, заявляючи, що журнал порушив її право на приватне життя. Утім, скаргу відхилили, “враховуючи яким чином – і як далеко – було поширено цей знімок”.

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *