Сувеніри з фото жертв: хто і як наживається на трагедіях
Сувеніри з фото жертв: хто і як наживається на трагедіях
- 10 листопада 2015
EPA
Трагедія А321 на Сінаї стала найбільшою авіакатастрофою в історії російської авіації
Користувачів соціальних мереж обурив продаж сувенірної продукції з фотографіями 10-місячної дівчинки, що загинула у катастрофі російського літака А321 у Єгипті. Хоча у світовій практиці таке відбувалося і раніше.
В одній з груп у соціальній мережі “ВКонтакте” усім охочим пропонували придбати шапки, футболки та інший одяг з написом “Главный пассажир” (“Головний пасажир”. – Ред.) – так у медіа називали наймолодшу жертву трагедії, 10-місячну Дарину Громову.
На одязі зображена фотографія дівчинки, зроблена її матір’ю у петербурзькому аеропорту “Пулково” перед вильотом до Єгипту.
У мережі Instagram до фото додали напис “Головний пасажир”.
Літак авіакомпанії “Когалимавіа” зазнав аварії незабаром після вильоту з аеропорту Шарм-еш-Шейха 31 жовтня. На борту лайнера перебували 224 людини, усі вони загинули.
Продавати сувеніри почали 4 листопада, всього через чотири дні після трагедії.
“Будь у тренді, замов футболку і тужи разом з нами”, “Модна кофта з Дариною Громовою”, “Родичам загиблих знижка”, – свідчать підписи під товарами.
Незвичайні торгові пропозиції викликали багато обурених коментарів, і на даний момент продаж скандальних сувенірів припинили.
Від “Титаніка” до “Хромой лошади”
Напередодні з’явилися повідомлення про те, що у Дубаї почалося будівництво парку розваг, присвяченого одній із найбільших транспортних катастроф ХХ століття – трагедії лайнера “Титанік” у квітні 1912 року. За інформацією видання Variety, парк атракціонів мають відкрити у 2018 році, його будівництво коштуватиме 850 мільйонів доларів.
Ініціатива компанії Fox викликала обурення багатьох користувачів соцмереж.
“Навіщо люди продовжують робити розваги із трагічних подій?” “Fox створює тематичний парк з атракціоном “Титанік”. Хто ще думає, що ця ідея швидко потоне?” – пишуть користувачі Twitter.
Рік тому відкриття музею, присвяченого теракту 11 вересня 2001 року у Нью-Йорку, також супроводжувалося хвилею невдоволення. Обурення родичів жертв викликала продукція, яку продають у сувенірній крамниці при музеї.
AP
Музей, присвячений трагедії 11 вересня, відкрили 21 травня 2014-го
Приміром, охочі можуть придбати футболки з написом “In Darkness We Shine Brightest” (“У темряві ми сяємо яскравіше”), ковдри, на яких написано “United We Stand” (“Разом ми вистоїмо”), а також іграшки, прикраси, посуд з різними зображеннями, що нагадують про трагедію.
Деякі родичі загиблих назвали такий асортимент блюзнірством і зароблянням грошей на пам’яті про безневинних жертв.
Незвичайні сувеніри з’явилися в інтернеті всього через кілька днів після загибелі президента Польщі Леха Качиньського в
авіакатастрофі під Смоленськом у квітні 2010 року. Тоді на інтернет-аукціоні eBay продавали, зокрема, таблички: “Зарезервовано – паркування тільки для сім’ї Качинських” і металевий вуличний знак з ім’ям пана Качинського на зеленому тлі.
Усі лоти з ім’ям загиблого президента були позначені на сайті як такі, що користуються найвищим попитом.
Іноді як сувеніри на продаж виставляють і речі, знайдені безпосередньо на місці трагедії. Приміром, у 2010 році році на одному з інтернет-аукціонів виставили диск з піснями і запрошення до пермського нічного клубу
“Хромая лошадь”, який згорів у грудні 2009 року – внаслідок пожежі тоді загинули 156 людей.