ВРУ розглядає питання про створення централізованої платформи для навчання школярів з окупованих територій
19 листопада в Краматорську відбулося виїзне засідання Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти. Голова Комітету Лілія Гриневич розповіла журналістам, що метою візиту стала інспекція виконання освітянських законів України.
Представників Комітету цікавили питання щодо соціального захисту та отримання освіти дітьми-переселенцями, а також проблеми, з якими стикаються переміщені освітні установи.
«Перш за все, ми почули питання, що характерні саме для Донбасу. Я впевнена, що саме в місцевих школах, навчальних закладах також відстоюється українська незалежність. Тому для нас дуже важливо, якими виростуть донецькі діти», – зазначила Лілія Гриневич.
Беручи до уваги проблеми абітурієнтів з окупованих територій в отриманні знань і брак студентів в переміщених навчальних закладах, голова Комітету ВРУ пообіцяла ініціювати законопроект про спрощення складання державної підсумкової атестації школярами з окупованих територій і спрощення процедури їх зарахування до вузів.
«Ми говоримо про необхідність створення централізованої дистанційної платформи навчання для дітей з окупованих територій. Потім їм буде легше здати державну підсумкову атестацію і отримати атестат про середню освіту України. Дипломи так званих «ДНР» і «ЛНР» держава визнавати не буде», – наголосила Лілія Гриневич.
Також глава Комітету вважає, що саме вчителі більшою мірою формують почуття патріотизму в дітей, тому трансформація системи освіти і підтримка педагогів і учнів на Донбасі повинна знаходитися в зоні державної уваги. За словами Лілії Михайлівни, те, що частина населення Донбасу підтримала сепаратистів, є недоліком системи освіти, оскільки в дітях з дитинства не виховують почуття патріотизму.
Питання підтримки або допомоги вчителям, які не змогли виїхати з окупованих територій і продовжують навчати дітей у школах «ДНР» і «ЛНР» Комітетом не розглядаються.
У Верховній Раді України зараз вивчають зміни в законах про освіту, тому представники Комітету бажали почути пропозиції від освітніх структур Донецької області.
Управління інформаційної політики та з питань преси облдержадміністрації