У Європі та США починається “чорна п’ятниця”

У Європі та США починається “чорна п’ятниця”

  • 27 листопада 2015


PA

У “Чорну п’ятницю” покупці божеволіють у гонитві за знижками

Увечері першої п’ятниці після “Дня подяки” великі магазини у США та Європі відкривають сезон святкових розпродажів – саме це і є славнозвісна “чорна п’ятниця”, коли сотні тисяч людей полюють за шаленими знижками.

Традиція проведення “Чорної п’ятниці” походить зі США. Там щорічно після Дня подяки, який відзначають в останній четвер листопада, проводяться великі розпродажі.

Останніми роками традиція розпродажу “чорної п’ятниці” стало популярної у Європі, де вона також супроводжується тиснявою та навіть серйозними травмами.

В Україні ця традиція також приживається, проте поки що обходиться без серйозних інцидентів.

“Чорна п’ятниця” у Британії

Зазвичай у “Чорну п’ятницю” у пошуках знижок магазини відвідують близько половини населення США. У Великій Британії традиція ще не така популярна, а ціни в середньому падають на 40%.

Аналітики прогнозують суттєве збільшення продажів цього дня у Британії, а от тисняви в магазинах має бути менше.

Минулого року “Чорна п’ятниця” по всій Британії супроводжувалась тиснявою та травмами, коли покупці кинулися за дешевими товарами.

Цього року британські магазини намагатимуться запобігти насиллю в магазинах.

2014 року магазини Tesco мали найгіршу ситуацію з порядком з-поміж усіх магазинів-учасників “Чорної п’ятниці”.

У магазини мережі неодноразово викликали поліцію через безлади, а на одну жінку навіть упав телевізор.

Речник супермаркету заявив ВВС, що “для забезпечення достатнього часу для підготовки до розпродажу” магазини зачиняться опівночі четверга й відчиняться тільки о п’ятій вечора.

Минулого року одну жінку в Британії під час тисняви придавило телевізором

Також кожен магазин отримав додаткову кількість охорони та технічних засобів для організації черг.

Інший супермаркет, в якому зчинилась тиснява й були травми, – Asda.

Ретейлер допоміг принести традицію “Чорної п’ятниці” у Британію 2013 року, проте зараз відмовився від акції. Натомість магазин прагне розтягнути сезон знижок на тривалий час, замість одноденного “суперрозпродажу”.

Загалом у Великій Британії “Чорну п’ятницю” вперше впровадив онлайн магазин Amazon, а у роздрібній торгівлі – Asda.

За даними компанії Visa, минулого року у Великій Британії у “Чорну п’ятницю” покупці витратили 1,75 млрд фунтів.

Цього року, за прогнозами Visa, у цей день покупці витратять 721 млн фунтів онлайн та 1,2 млрд – у магазинах.

Розпродаж у США

У США в “Чорну п’ятницю” знижки в багатьох магазинах іноді можуть досягати 80-90%. Американці можуть займати чергу заздалегідь, а перед відкриттям в деяких великих магазинах Нью-Йорка минулого року збиралися черги до 15 тисяч людей.

Загалом Національна федерація продавців США прогнозує, що цими вихідними близько 135,8 млн покупців відвідають магазини зі знижками, що на два мільйони більше, ніж минулого року.

Reuters

Перед відкриттям магазинів вишиковуються довжелезні черги

На саму “Чорну п’ятницю” продавці чекають на майже 100 мільйонів американців.

За весь сезон різдвяних розпродажів, які почнуться у п’ятницю, американці можуть витратити 630 млрд доларів, що на 3,7% більше минулорічного показника.

В Україні традиція “Чорної п’ятниці” також поступово приживається, починаючи з торгових центрів Києва.

Цього року, як анонсують продавці, знижки будуть не тільки у п’ятницю, а й протягом усіх вихідних.

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *