Технологічні тренди-2016: кібербезпека у світі взаємопов’язаних пристроїв
Технологічні тренди-2016: кібербезпека у світі взаємопов’язаних пристроїв
Метью Волл
Редактор відділу “Технології бізнесу”, BBC News
- 7 січня 2016
Цього року, основним приводом для хвилювань бізнесменів по всьому світу буде кібербезпека, кажуть експерти, і ця проблема посилюватиметься разом із розвитком “інтернету речей” і дедалі більшою глобальною мобільністю та взаємопов’язаністю.
Наш відділ бізнес-технологій опитав експертів, які технологічні тренди, на їхню думку, стануть ключовими у 2016 р. Юристи, бухгалтери, наукові аналітики, представники айті-агентств і телекомунікаційних фірм – усі вони поділились з нами своїми ідеями.
Ми отримали понад 50 відповідей – дякуємо усім, хто взяв участь. Ось огляд основних ідей, що прозвучали.
Нова хвиля кіберзлочинності
Reuters
У 2016 р. компанії по-новому перейматимуться проблемою кібербезпеки
Якщо хакери крадуть дані клієнтів, то це не приносить бізнесу ні довіри, ні користі, нарешті зрозуміли керівники. Це лише шкодить репутації і відбирає у людей “бажання ділитися своїми даними”, каже Рашмі Ноулз з RSA – експертної компанії з питань кібербезпеки.
На жаль, уникнути кіберзлочинів не вийде, попереджає Джефф Сміт з компанії Experis, а нестача фахівців з кібербезпеки, скоріше за все, призведе до подорожчання послуг комп’ютерного захисту та відбиття інтернет-атак.
До того ж, нові європейські закони про захист даних, що набудуть чинності у 2018 р., передбачають “різке підвищення штрафів” за розголос даних, каже Джеймс Маллок з юридичної фірми Bird and Bird, що змусить компанії уже цього року переглянути свої стандарти. Всім підприємствам варто мати окрему посаду “відповідального за захист даних” і регулярно отримувати звіти від цього спеціаліста, вважає пан Маллок.
Водночас і для кіберзлочинців відкриються нові перспективи.
Одразу кілька експертів з безпеки прогнозують збільшення кількості атак за допомогою шкідливих програм типу ransomware: злочинці зламують вашу систему, шифрують дані і вимагають викуп, щоб їх розшифрувати.
“У 2016 р. атаки ransomware досягнуть апогею, – каже Хітеш Шет, директор компанії Vectra Networks. – Загроза від них збільшиться, оскільки злочинці зосередять зусилля на підприємствах, блокуючи критично важливу інформацію і вимагаючи дедалі більших сум”.
Інші експерти застерігають, що поширення мобільних розрахунків – теж золота жила для хакерів; а дехто вважає, що злочинці намагатимуться отримати доступ до корпоративних систем через підкуп працівників, постачальників і підрядчиків.
Том Паттерсон з компанії Unisys вказує і на можливу загрозу з боку агентів офіційних служб безпеки, які можуть “скористатися державними повноваженнями у власних інтересах”.
“Гіперпов’язаність”
PA
Гаджети і пристрої, що передають одне одному сенсорні дані через бездротовий зв’язок, у 2016 р. і далі розвиватимуться. Як багато хто вважає, це призведе до появи низки нових програм – і нових загроз для кібербезпеки.
Таку “гіперпов’язаність” часто називають “інтернетом речей”.
Провідний технолог компанії Inmarsat Мішель Франсі прогнозує, що “технології міжмашинної взаємодії” вийдуть за межі промисловості, наприклад, інженерно-технічного забезпечення, і поширяться на сільське господарство, медицину, облік даних і екодослідження.
Водночас Піт Бакстер, британський регіональний директор фірми-розробника програмного забезпечення Autodesk, вважає, що домашня побутова техніка оновлюватиме свої програми автоматично, а компанії пропонуватимуть нові послуги з облаштування “розумного будинку”.
Цей новий “світ взаємопов’язаних пристроїв” “у 2016 р. нарешті по-справжньому почне розвиватися”, каже Тюдор Ав, голова відділу технологій фірми KPMG. Скоро ми побачимо, як автомобілі передають у мережу записи дій водіїв (від чого залежатимуть рішення страхових компаній), а “розумні годинники” та інша “натільна електроніка” надають інформацію про здоров’я і навіть ставлять попередні діагнози.
А всі дані, генеровані цими взаємопов’язаними речами, зберігатимуться, оброблятимуться і переводитимуться у практичні ідеї за допомогою аналітики в режимі реального часу, що дозволить компаніям “не лише реагувати на зміни потреб клієнтів, а й прогнозувати ці зміни”, каже Енді Лоусон, генеральний менеджер компанії Salesforce UK.
Коли ці висновки будуть інтегровані з “натільними” електронними пристроями, що “доповнюють” реальність – наприклад, “розумними окулярами” з цифровими дисплеями – ми зможемо стати “новою робочою силою, яка складається з розумних людей”, відзначає Валері Ріффо-Канелозі, менеджер з освоєння нових ринків компанії Epson.
Це дозволить нам оперативно вирішувати поставлені задачі, переконана вона, і підвищить нашу продуктивність.
Але багато хто застерігає, що “гіперпов’язаність” дасть більше можливостей хакерам, які постійно шукають слабкі місця у мережах .
Тому в “інтернеті речей” також гостро стоятиме питання кібербезпеки.
Роботи (усе ще) на підході
Flower Robotics
На думку експертів, цього року розшириться застосування штучного інтелекту і робототехніки
“Від медицини до космічних досліджень і безпілотних автомобілів – бізнес у 2016 р. триматиметься на плечах роботів, – прогнозує Філ Кокс, президент британського відділення банку Silicon Valley. – Роботи уже замінюють хірургів і працівників фабрик, і навіть вчаться казати ‘ні'”.
Програмна альтернатива роботам – штучний інтелект – візьме на себе “прості та монотонні завдання”, припускає Абдул Разак, голова відділу аналітики баз даних компанії Infosys.
Це змінить наш підхід до роботи, а саме, зробить “найважливішим діловим умінням” не вирішення проблем, а їхнє знаходження, додає він.
Віртуальні асистенти, що функціонують на базі штучного інтелекту, часом намагатимуться переконати нас, що вони реальні. Можливо, деякі з них матимуть у цьому успіх.
Але не варто сприймати прихід машин, як загрозу. Дейв Коплін, голова відділу інновацій компанії Microsoft, вважає, що вони “доповнять, а не замінять” нас. Ми знову повертаємось до ідеї про “розумних людей”.
Мобільний світ
Getty
Всі платитимуть за товари та послуги з мобільного телефону, вважають деякі експерти
Мобільна революція триватиме, і основним засобом ділової та особистої взаємодії стане смартфон, вважають наші респонденти.
“Якщо ви думаєте, що ера мобільності уже настала, то помиляєтесь – вона настає лише зараз”, – каже Річард Вегстафф, генеральний директор агентства цифрового маркетингу WSI.
Процвітатимуть послуги, прив’язані до конкретних локацій: клієнти отримуватимуть вузько спеціалізовану рекламу і пропозиції залежно від того, де вони зараз знаходяться – аж до конкретного залу у магазині.
“Всі платитимуть за товари та послуги з мобільного телефону, – анонсує Майкл Кент, голова служби цифрових переказів Azimo. – Нові технології зроблять фінансові послуги більш демократичними”.
Завдяки появі дешевих смартфонів (ціною до 25 доларів), навіть бідніші мешканці країн, що розвиваються, зможуть включитися у світову взаємодію й матимуть доступ до нових послуг і ділових можливостей.
Мобільний зв’язок і доступ до інформації “завжди і звідусіль” й надалі змінюватиме наше ставлення до роботи і те, яким чином компанії намагаються задовольняти наші потреби.
“Ми опинимось у світі, де бренди, про які ми б ніколи не подумали, продаватимуть нам послуги і товари, які ми навіть не могли уявити”, – каже Ронан Данн, генеральний директор телекомунікаційної компанії О2.
Читайте сторінку Метью Волла у мережі Twitter:
@matthew_wall
AFP
10 головних трендів, що впливатимуть на бізнес у 2016 р.
1. Кіберзлочинність і нові акценти на забезпечення кібербезпеки.
2. “Інтернет речей” і розвиток “гіперпов’язаності”.
3. Ухвалення ділових рішень на основі аналізу даних у реальному часі, а не інтуїції.
4. Нові закони про захист даних, що змусять компанії переосмислити свої стандарти в цій сфері.
5. Застосування штучного інтелекту і робототехніки для виконання монотонної роботи.
6. Смартфони стануть інструментом виконання майже будь-яких завдань.
7. З’явиться більше ділових програм з залученням віртуальної і “доповненої” реальності.
8. Поширюватиметься персоналізований маркетинг і акції, які керуватимуться даними про локацію потенційних клієнтів.
9. Дронам дозволять здійснювати доставку і виконувати інші суспільно корисні завдання.
10. Визнані компанії відчують потужну конкуренцію від стартапів.