Науковці відтворили первісні кольори картини Ван Гога

Науковці відтворили первісні кольори картини Ван Гога

  • 16 лютого 2016


THE ART INSTITUTE OF CHICAGO

Візуалізація показала яскраві бузкові та фіолетові барви

Науковці з Чикаго показали, як могло виглядати знамените полотно Ван Гога “Спальня в Арлі” на момент створення – до того, як потьмяніли його кольори.

Художник намалював три версії цієї картини, використовуючи приблизно однакову кольорову схему. Але час і світло вплинули на яскравість фарб.

За допомогою низки технік дослідники відтворили первинний бузковий колір стін і фіолетовий колір дверей, які зараз виглядають блакитними.

Комп’ютерна візуалізація стала частиною великої виставки Мистецького інституту Чикаго, на якій представлено усі три версії картини. Їх зібрали разом лише удруге після того, як Ван Гог їх створив.

Організатори сподіваються, що так відвідувачі краще зрозуміють емоції, які намагався передати художник.

“Це лише візуалізація того, як, на нашу думку, виглядали кольори, але до винаходу машини часу це все одно буде приблизна оцінка”, – каже доктор Франческа Касадіо, науковець інституту.

THE ART INSTITUTE OF CHICAGO

Зараз картина виглядає приблизно отак

Одна із версій картини належить Мистецького інституту, дві інші – Музею Ван Гога в Амстердамі та Музею д’Орсе у Парижі.

Чиказькі науковці знали, що з кольорами щось не те, завдяки листам Ван Гога до його брата Тео та інших художників.

У них митець розповів, як має виглядати кімната.

“Він детально її описав: що меблі – жовті, покривало – червоне, стіни бузкові, а двері – фіолетові. Але зараз стіни блакитні”, – каже доктор Касадіо.

Узявши крихітну частинку фарби і вивчивши її під мікроскопом, науковці змогли побачили залишки оригінального пігменту. Це кармін – барвник, який отримують із певних комах. Цей рожевий пігмент – яскравий, але з часом швидко вигорає.

“Звісно ж, рожевий і блакитний утворили фіолетовий”, – пояснює пані Касадіо.

Далі команда дослідила решту картини, використовуючи рентген, що дозволило їм вивчити пігменти на атомному рівні і з’ясувати їхній оригінальний “рецепт”.

“Коли бачиш візуалізацію картини, то починаєш краще розуміти, чого хотів художник: щоб картина передавала відчуття спокою. … Відтворення фіолетового кольору – це також відтворення балансу між кольорами, жовтим і блакитним, і це справді надає картині іншого настрою”, – каже пані Касадіо.

Усі три версії картини було створено між 1888 і 1889 роками.

У реальності стіни кімнати, в якій жив Ван Гог, були чисто білими.

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *