У Швейцарії відкрили найдовший залізничний тунель
Після майже двох десятиліть будівництва у Швейцарії планують офіційно запустити найдовший і найглибший залізничний тунель у світі.
Подвійний 57-кілометровий тунель забезпечуватиме швидкісне залізничне сполучення під швейцарськими Альпами між північною та південною Європою.
У Швейцарії кажуть, що нова транспортна артерія здійснить революцію у європейських перевезеннях.
Очікується, що вантажі, які зараз перевозяться мільйонами фур, натомість будуть транспортуватися поїздами.
Новий тунель перевершив японський Seikan (довжина – 53,9 км) й відсунув Євротунель під Ла-Маншем (50,5 км) на третє місце серед найдовших у світі тунелів.
Очікується, що церемонію відкриття разом з швейцарською владою відвідають німецька канцлер Ангела Меркель, президент Франції Франсуа Олланд та прем’єр Італії Маттео Ренці.
“Це частина швейцарської ідентичності. Підкорення Альп – це як дослідження океанів для голландців”, – заявив голова федерального транспортного управління Швейцарії Петер Фойглісталер у коментарі Reuters.
Рішення про будівництво тунелю вартістю 12 млрд доларів швейцарці ухвалили на референдумі у 1992 році. А за два роки вони підтримали пропозицію захисників природи про те, щоб перенести всі вантажні перевезення у Швейцарії з автомобільних доріг на залізницю.
Тунель проходить на глибині до 2,5 км під горами.
Інженери пробурилися через 73 різні типи каміння, зокрема й через такі тверді як граніт. На поверхню дістали 28 тонн породи.
Під час робіт загинуло дев’ять робітників.
Завдяки тунелю тепер буде забезпечене пряме залізничне сполучення між Роттердамом в Нідерландах та Генуєю в Італії.
Коли нова транспортна артерія запрацює на повну в грудні, тривалість подорожі між Цюрихом та Міланом скоротиться на годину.
Інженери звертають увагу на те, що побудований тунель – рівний і без підйомів, на відміну від старих доріг і тунелів, які постійно звиваються між горами.
За планом, через нього курсуватимуть 260 вантажних і 65 пасажирських потягів, які проїжджатимуть тунель за 17 хвилин.