Отримання пенсійних посвідчень нового зразка: питання та відповіді
Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області підготувало відповіді на найбільш поширені питання громадян про отримання пенсійних посвідчень нового зразка.
Питання 1.
Як буде проводиться заміна існуючих платіжних карток на платіжні картки, що одночасно є пенсійним посвідченням?
Відповідь.
Кабміном ухвалено рішення, що для ідентифікації одержувачів пенсій, які є внутрішньо переміщеними особами, та для забезпечення виплати їм пенсій починаючи з 1 серпня 2016 року буде здійснено виготовлення платіжних карток, які одночасно будуть пенсійними посвідченнями. При цьому, якщо особа одержить таке посвідчення, то пенсійне посвідчення загальновстановленого зразка їй не видаватиметься.
Виготовлення електронного посвідчення здійснюватиметься на підставі заяви пенсіонера, поданої до територіального органу Пенсійного фонду України, протягом 30 робочих днів із дня прийняття такої заяви. До заяви додається фотокартка заявника та необхідні документи.
Питання 2.
Які документи потрібні для отримання електронного пенсійного посвідчення?
Відповідь.
Заміна карток буде здійснюватись за особистим зверненням пенсіонерів до територіальних управлінь Фонду, при цьому до заяви слід додати паспорт, довідку про реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи, довідку тимчасово переміщеної особи та фотокартку.
Питання 3.
Який термін дії нового пенсійного посвідчення?
Відповідь.
Нове пенсійне посвідчення як платіжна картка діятиме до трьох років за умови, що фізична ідентифікація одержувача пенсії у відділеннях банку відбуватиметься перші два рази кожні шість місяців, а надалі — кожні дванадцять місяців. Загалом таке пенсійне посвідчення використовуватиметься як платіжна картка до закінчення строку її дії, або в разі закінчення строку призначення пенсії.
Питання 4.
Чи потрібно зараз звертатися до територіальних управлінь Пенсійного фонду України, якщо термін дії платіжної картки Ощадбанку сплине через пів року?
Відповідь.
Пенсіонерам, у яких термін дії карток Ощадбанку не закінчився, не потрібно завчасно звертатися до управлінь Пенсійного фонду України та відділень Ощадбанку. При подовженні терміну дії картки пенсіонеру необхідно буде подати до управління Пенсійного фонду України та відділення Ощадбанку відповідну заяву.
Питання 5.
Чи потрібно переоформлювати платіжну картку, яка одночасно є пенсійним посвідченням, у разі отримання пенсії по інвалідності, в разі втрати годувальника, по яких визначено строк призначення пенсії?
Відповідь.
У разі продовження строку призначення пенсії, встановлення інвалідності або продовження її на новий термін, буде видаватись нова картка, яка одночасно є пенсійним посвідченням, з подовженим терміном дії.
Питання 6.
Як буде здійснена виплата переселенцям, які отримували пенсію на відділеннях поштового зв’язку та інших установах банків, крім Ощадбанк?
Відповідь.
Для отримання пенсії у липні 2016 року, у разі якщо внутрішньо переміщені особи отримують пенсію через відділення поштового зв’язку або установи уповноважених банків, крім Ощадбанк, заяву на переведення виплати пенсії на поточний рахунок, відкритий в Ощадбанк, бажано надати до територіального управління за місцем проживання до 25 червня поточного року включно.
Звертаємо увагу, що у разі неподання заяви в означені терміни, пенсіонер може надати заяву в зручний для нього час. При цьому з липня виплата пенсій таким особам буде призупинена та відновлена з моменту призупинення відразу після надходження заяви.
Питання 7.
Яка дата виплати буде визначена при переведенні виплати пенсії з підприємства Укрпошти або з іншої банківської установи на ПАТ «Ощадбанк»?
Відповідь.
При переведенні пенсії на ПАТ «Ощадбанк» дата виплати пенсії залишається незмінною.
Питання 8.
Чи слід надавати заяву на виплату пенсії через відділення Ощадбанк, у разі якщо виплата пенсії внутрішньо переміщеній особі призупинена, але пенсіонер отримував пенсію через Ощадбанк.
Відповідь.
Якщо термін дії платіжної картки ще не закінчився, то в заяві на поновлення виплати пенсії слід вказати існуючий поточний рахунок, відкритий в Ощадбанку.
Питання 9.
Як подати заяву на обмін електронного пенсійного посвідчення людям з особливими потребами, які не в змозі самостійно відвідати територіальне управління?
Відповідь.
Слід зауважити, що для прийому заяв на виготовлення електронних пенсійних посвідчень від маломобільних громадян з числа внутрішньо переміщених осіб (інвалідів 1, 2 груп, осіб, які потребують стороннього догляду або досягли 80-річного віку), за їх телефонним чи електронним повідомленням, можливий виїзд представників управління із залученням представників органів соціального захисту.
За інформацією Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області