Українці розробили мобільний додаток для спонтанного письма
«ASPHALTE» – такий собі літературний інстаграм, унікальний мобільний додаток для зберігання та розповсюдження аматорами своєї поезії та прози, продукт української команди IT-спеціалістів «Teamvoy».
Про виникнення ідеї, мету проекту та особливості функціонування ми розпитали засновницю та керівницю проекту – львів’янку Жанну Юськевич.
– Як виникла ідея створення додатку?
– Я вже давно від багатьох знайомих чула, що немає де писати прозу і поезію, лаконічно висловлювати думки, ділитися тим, що наболіло, або що надихнуло. У Facebook вже незручно, бо там багато знайомих, батьки, родичі. Багато хто починає коментувати (у додатку відсутня така опція – авт.). Дехто записує думки в нотатки на телефоні, в Google Docs, потім вони губляться, видаляються. Не було єдиної платформи спонтанного письма з мобільного телефону. Але завдяки тому, що взимку в мене з’явилося трохи вільного часу і натхнення перед різдвяними святами, наприкінці лютого 2016 року моїми спільними зусиллями з «Teamvoy» вийшла перша версія «ASPHALTE».
– Як з’явилася назва «ASPHALTE»?
– Її вигадав мій чоловік. В той останній момент, коли ми вже готові були запустити проект, нам не вистачало головного – назви. Жодна мені не спадала на думку. Дзвоню чоловікові, прошу рятувати. Він тоді просто йшов по вулиці і називав все, що бачить. Серед дерев, кущів, будинків був асфальт! Тож навіть в назві відобразилася загальна ідея додатку – занотовувати якісь особисті рефлексії, спонтанні думки, ідеї.
– З моменту виходу в світ «ASPHALTE» пройшло 7 місяців. Як відбувається його розвиток?
– «ASPHALTE» має два періоди життя. Коли з моменту запуску пройшло кілька місяців, ми зрозуміли, що багато речей слід змінити. Попри відверту недосконалість, в нас вже була певна аудиторія. При чому на 10 людей лише 5 – мої знайомі. Хто інші – досі не можу зрозуміти. Проплачених постів немає. Мені було дивно, звідки люди дізнаються про наш додаток. Кожного ранку перевіряємо статистику. Бачимо новий допис – пускаємо салюти!
– Тож з якими змінами і коли розпочався другий період?
– Вже у вересні ми випустили нову версію, якою повністю задоволені, вона виглядає саме так, як ми хотіли спочатку, від дизайну до певного функціоналу. На початку осені ми вже мали близько 700 дописів різної тематики, розміру, жанрів – їх дуже важко читати всі підряд у стрічці. На це треба мати багато вільного часу і натхнення. Тоді в мене виникла ідея ввести опцію шейкінгу (англ. «shake» – трясти). Кілька рухів мобільним – з’являється один-єдиний рандомно обраний допис. Так зможеш насолоджуватися кількома випадковими віршами або прозою. Також ми розділили стрічку дописів та місце, де людина викладає свої твори. Бо є люди які весь час тільки пишуть, не заходять почитати інших.
– Ваш додаток є унікальним, чи щось подібне вже існує?
– Аналоги у світі? Існують переважно веб-версії, комбіновані речі, але саме мобільних додатків з шейком я не зустрічала!
– Коли збільшиться кількість дописів і користувачів певно вам доведеться якось фільтрувати весь контент? Яким чином?
– З недавнього часу вже можна бути забаненим нами через пости з недоречним змістом. Ми можемо видаляти нецензурні пости наших дописувачів. Керуємося ми, звичайно, стандартними загально етичними нормами. Планували зробити фільтр за жанрами. Але через невелику кількість постів, поки що немає сенсу ускладнювати додаток будь-якими фільтрами.
– Яку глобальну мету ви ставите перед цим проектом?
– Я би хотіла розвити і популяризувати наш додаток такою мірою, щоб коли людина казала «Я публікуюся на «ASPHALTE»» у всіх довкола складалося враження, що він(вона) крутий. Я думаю в майбутньому це і проведення якихось івентів, читань, видання поетичних і прозових збірок, благодійні акції. Ще є така ідея: можливість через додаток замовляти листівку з улюбленим віршем або фразою.
– Чи обмежитеся ви й надалі лише мобільною версією?
– Ні, звичайно. Ми таки плануємо запустити веб-версію через кілька місяців. І вона точно буде відрізнятися від мобільної.
– Як ви збираєтесь популяризувати свій проект?
– На сьогодні ми маємо 2084 інсталів без жодної реклами. Поки що не займаємося маркетингом як слід, але безперечно плануємо. Поки що презентації додатка були у Івано-Франківську в Urban Space та в рамках цьогорічного Форуму видавців у Львові. Маємо запрошення в Дніпро та Полтаву. В грудні хотілося б дістатися до Києва.
Розмовляла: Євгенія Науменко, VIDIA