Вінницький слід в Криму: підприємство українського бізнесмена «засвітилося» на півострові
Підконтрольна Росії кримська прокуратура через суд домагається від місцевої будівельної компанії виплати заборгованості з зарплати перед співробітниками. Йдеться про борг у 2,1 мільйона російських рублів. Нашу увагу привернула назва підприємства-штрафника ‒ ТОВ «Мостобудівельний загін №122». Як з’ясували Крим.Реалії, таких підприємств на півострові два і обидва вони зареєстровані на півострові за адресою колишньої кримської дочірньої компанії української будівельної корпорації «Містбуд», що належить екс-нардепу від Партії регіонів Володимиру Продивусу. Однією з фірм володіє українська юрособа бізнесмена з Вінниці Олега Веретинського ‒ бізнес-партнера сім’ї Продивуса.
Претензії на адресу кримського ТОВ «Мостобудівельний загін №122» підконтрольна Росії прокуратура Сімферополя публічно висуває з 2015 року. Всі вони зводяться до однієї обставини ‒ на підприємстві систематично не платять зарплату співробітникам.
«Встановлено, що внаслідок невиконання роботодавцем обов’язків перед працівниками підприємства упродовж останніх двох років постійно утворювалася заборгованість з заробітної плати. І сьогодні перед 36 працівниками є борг у розмірі 2,1 мільйона рублів», ‒ йдеться в повідомленні підконтрольної Росії прокуратури Криму.
Попередження і штрафи ситуацію не змінили, тому до справи залучили створений на півострові російський мировий суд Залізничного району Сімферополя. «Мировий суддя притягнув винного до відповідальності у вигляді дискваліфікації терміном на один рік. З метою захисту трудових прав громадян прокурор району надіслав в їхніх інтересах заяви до суду про стягнення нарахованої, але невиплаченої заробітної плати», ‒ повідомляє підконтрольне Москві кримське відомство.
За його інформацією, вже задоволені заяви на суму 1,4 мільйона рублів. Але робота зі стягнення боргів триває.
Як з’ясували Крим.Реалії, підприємство з назвою «Мостобудівельний загін №122» належить українським власникам, які з 2014 року ведуть бізнес на півострові у російському правовому полі.
Кримсько-Винницький бізнес
У Криму наразі існують два ТОВ «Мостобудівельний загін №122». Вони зареєстровані в 2014 і 2015 роках з різницею в півроку за однією адресою ‒ провулок Монтажників, 6 в смт Гресівське в Сімферополі. Раніше тут же розташовувалося дочірнє підприємство київського ПАТ «Містбуд» екс-народного депутата України від Партії регіонів Володимира Продивуса. Фірма тоді теж називалася «Мостобудівельний загін №122», але потім була ліквідована.
Ліквідоване ТОВ «Мостобудівельний загін № 122», що діяло в Криму до російської анексії
Наразі обидва «Містбудзагони» в Криму зареєстровані за російським законодавством і займаються однаковою діяльністю ‒ будівництвом автомобільних доріг, автомагістралей, мостів та інших інженерних споруд.
Фірмою зі статутним капіталом в 10 тисяч рублів, яка з’явилася в російському реєстрі в 2015 році, володіє Руслан Іванов ‒ непублічний бізнесмен, про якого у відкритому доступі немає ніякої інформації.
Однойменне підприємство, зареєстроване в 2014 році зі статутним капіталом майже в 8 мільйонів рублів, за інформацією російської податкової служби, належить київському ТОВ «Управління механізації цивільного будівництва».
Установчі документи кримського ТОВ «Мостобудівельний загін №122»
В українському реєстрі цим підприємством володіють два жителі Вінниці ‒ Андрій Копійка і Олег Веретинський.
Українські власники кримського ТОВ «Мостобудівельний загін №122»
Олег Веретинський відомий вінничанам як меценат і бізнесмен, який очолює правління ПрАТ «Вінницький універмаг» ‒ підприємства, що належить Світлані Продивус, яка є дружиною вже згаданого Володимира Продивуса.
Під час Євромайдану Продивус підтримував політику Віктора Януковича і голосував за «диктаторські закони», а згодом вийшов з фракції Партії регіонів. До нового складу парламенту в 2014 році балотуватися не став.
Колишній народний депутат від «Партії регіонів» Володимир Продивус (ліворуч)
З якого з двох кримських «Мостобудівельних загонів №122» місцева прокуратура вибиває борги, Крим.Реалії з’ясувати не вдалося. Хоча, ймовірно, обидва вони можуть контролюватися одними і тими ж людьми. Щоб з’ясувати це, ми спробували зв’язатися з Олегом Веретинським, але на робочому місці в його вінницькій компанії не застали. У приймальні фірми бізнесмена наші контакти і питання записали і пообіцяли передати їх Веретинському, однак упродовж декількох днів так і не перетелефонували. На наші повторні дзвінки ми отримували відповідь: керівника як і раніше на місці немає.
Будівельник-банкрут
Цікаво, що і на материковій частині України структури ПАТ «Містбуд» в останні роки переживають не найкращі часи. Як пишуть українські ЗМІ, починаючи з 2014 року, у корпорації почалися фінансові проблеми внаслідок втрати великих державних замовлень. Хоча є і винятки.
Півроку тому однією з структур «Містбуду» ‒ ТОВ «Мостобудівельний загін №112», зареєстрованому в Броварах Київської області ‒ Служба автомобільних доріг в Одеській області замовила роботи з капремонту мосту на автодорозі державного значення М-15 Одеса-Рені (на Бухарест) за 67,9 мільйонів гривень. Завершити ремонт планувалося до 2018 року.
12 травня нинішнього року міністр інфраструктури України Володимир Омелян виїжджав у Одеську область й інспектував перебіг ремонту мосту. Як повідомляв «Укрінформ», на той момент міст був у розібраному стані. Тому потрапити з облцентру до південних районів Одеської області можна було тільки через смт Затока ‒ дорогою Одеса-Білгород-Дністровський-Монаші.
Окрім того, раніше з «Містбудом» були укладені аналогічні договори з будівництва Подільського мосту і розв’язки на Московській площі в Києві. Але ці проекти перетворилися на довгобуди.
На початку цього року відносно «Містбуду» була розпочата процедура банкрутства на підставі рішення Господарського суду Києва, про що свідчить запис у Єдиному держреєстрі юросіб України. Виконавчі провадження також розпочаті і щодо броварського «Містбудзагону №112».