СТАТУТ ПАТРІАРШОЇ ЛІТУРГІЙНОЇ КОМІСІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ГРЕКО-КАТОЛИЦЬКОЇ ЦЕРКВИ

 

РОЗДІЛ 1

Загальні положення

1.1. Патріарша літургійна комісія Української Греко-Католицької Церкви (далі Комісія, ПЛК) є виконавчим і дорадчо-консультативним структурним підрозділом Курії Глави УГКЦ.

1.2. Комісія створюється декретом Глави УГКЦ на підставі рішення Синоду Єпископів УГКЦ і діє як складова частина Патріаршої курії.

1.3. У своїй діяльності Комісія керується Кодексом канонів Східних Церков, канонами партикулярного права УГКЦ, законодавчими актами Синоду Єпископів, декретами і вказівками Глави УГКЦ та цим Статутом.

1.4. Комісія має свою печатку, на якій вказані назва Комісії та її емблема й інші реквізити і атрибутика, необхідні для забезпечення її діяльності. Усі ці реквізити й атрибутика мають бути затверджені  Главою УГКЦ.

1.5. Комісія співпрацює з іншими структурними підрозділами Курії Глави УГКЦ.

1.6. Статут затверджується Головою Патріархії та набирає чинності через проголошення декретом.

1.7. Голова Патріаршої курії є компетентним розглядати зміни та доповнення до Статуту.

 

РОЗДІЛ 2

Мета, напрямки діяльності та основні завдання Комісії

 

2.1. Метою діяльності Комісії є допомога Главі УГКЦ у формуванні пропозицій щодо впорядкування і розвитку літургійного життя УГКЦ та реалізації відповідних рішень Синоду Єпископів УГКЦ.

  • Основними напрямками праці Комісії є:
  • 2.2.1. Координація діяльності єпархіальних літургійних комісій.

    2.2.2. Участь у створенні концепції впорядкування і розвитку літургійного життя УГКЦ.

    2.2.3. Участь у підготовці документів, що стосуються літургійного життя.

    2.2.4. Впровадження рішень Глави УГКЦ та Синоду Єпископів УГКЦ, що стосуються літургійного життя, задоволення поточних практичних потреб Церкви в літургійній сфері.

    2.2.5. Робота над досягненням однозгідності й належного звершення літургійних богослужінь.

    2.2.6. Організація та проведення науково-практичних семінарів, нарад, конференцій.

    2.2.7. Збір та оновлення баз даних осіб та організацій, що діють у сфері компетенції Комісії.

    2.2.8. Опрацювання, видання та розповсюдження літургійних текстів (з урахуванням кан. 656 і 657 ККСЦ).

    2.2.9. Підготовляння та видання богословських і науково-популярних матеріалів для популяризації літургійної віднови та ширшого інформування церковних середовищ щодо літургійних питань.

    2.2.10. Надання експертних оцінок і рекомендацій літургійно-пасторального характеру.

    2.2.11. Співпраця з науковими інституціями в галузі літургійних наук, співпраця з відповідними структурами інших конфесій.

     

    РОЗДІЛ 3

    Структура Комісії та обов’язки посадових осіб

     

  • Керівництво діяльністю Комісії здійснює голова Комісії.
  • До штату Комісії входять:
  • Голова Комісії.
  • Заступник голови Комісії (за потреби).
  • Керівник проектів і програм (за потреби).
  • Виконавчий секретар Комісії.
  • Комісія має у своєму складі дорадчо-консультативні органи – Колегії: Колегія представників єпархій та представників спільнот богопосвяченого життя (рада голів єпархіальних комісій) і Колегія радників (спеціалісти, науковці у сфері діяльності Комісії).
  • Голова Комісії обирається Синодом Єпископів УГКЦ та іменується декретом Глави УГКЦ з правом повторного іменування. Термін виконання уряду вказується у декреті.
  • До компетенції голови Комісії належить:
  • 3.5.1. Керівництво і координація діяльності Комісії.

    3.5.2. Систематичне скликання засідань Колегій (принаймні 4 рази на рік) і головування на них.

    3.5.3. Підготовка звіту Главі УГКЦ про стан літургійного життя УГКЦ.

  • До повноважень заступника голови належить:
  • 3.6.1. Допомога голові Комісії в організації роботи Комісії.

    3.6.2. За дорученням голови комісії та в разі його відсутності виконання обов'язків голови Комісії.

    3.6.3. Виконання поточних доручень голови Комісії.

    3.6.4. Координування співпраці ПЛК із вищими навчальними та науковими закладами УГКЦ.

    3.6.5. Координування співпраці ПЛК з єпархіальними комісіями.

  • До компетенції керівника проектів належить:

  • Керування процесом розробки проектних пропозицій.
  • Моніторинг реалізації та вчасного звіту про виконання поодиноких проектів.
  • До компетенції виконавчого секретаря Комісії входить:

  • Здійснення роботи, пов’язаної з документообігом.
  • Вирішення організаційних питань, пов’язаних із діяльністю Комісії (організовувати прийняття відвідувачів та логістику подій/зустрічей).
  • Відповідальність за стан приміщення і офісного обладнання та за інвентаризацію майна, що є в користуванні комісії.
  • Подання інформації про діяльність Комісії до Департаменту інформації Патріаршої курії УГКЦ.
  •  Посадові особи, структурні підрозділи та Колегії у своїй діяльності можуть керуватися окремими інструкціями і положеннями, затвердженими головою Комісії.
  • Адміністратор Патріаршої курії, за поданням голови Комісії, після заслухання думки референта з кадрових питань і погодження Економату затверджує штат структурних підрозділів і склад Колегій.
  •  

    РОЗДІЛ 4

    Майно, кошти та фінансово-господарська діяльність

     

  • Діяльність Комісії фінансується з бюджету Патріаршої курії.
  • У користуванні Комісії може бути рухоме і нерухоме майно, необхідне для забезпечення її діяльності. Усе майно є власністю Курії Глави УГКЦ.
  • Голова Комісії організовує інвентаризацію майна та відповідає за його збереження.
  • Голова Комісії щороку готує проект бюджету, який передає на погодження до керівника Відділу церковних комісій і дальше доопрацювання з боку Економату Курії Глави УГКЦ.
  • Джерелом фінансування Комісії також є доброчинні пожертви, цільові майнові та фінансові внески фізичних і юридичних осіб.
  • Для здійснення аудиту діяльності Комісії Глава УГКЦ може створювати відповідну робочу групу.
  •  

    РОЗДІЛ 5

    Припинення діяльності Комісії

     

    5.1. Комісія може припинити свою діяльність у зв'язку з її реорганізацією чи ліквідацією, згідно з рішенням Глави УГКЦ.

    5.2. Усі питання, пов'язані з ліквідацією Комісії, належать до компетенції Ліквідаційної комісії, котра утворюється декретом Глави УГКЦ.

    5.3. Кошти та майно після припинення діяльності Комісії залишаються в розпорядженні Патріаршої курії.

     

    Джерело

    Залишити відповідь

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *