Переговори Кемерона з лідерами ЄС тривали всю ніч


AP

Дональд Туск, Жан-Клод Юнкер та Девід Кемерон продовжили зустріч у п’ятницю зранку

Перемовини Девіда Кемерона з керівництвом Євросоюзу щодо реформ у ЄС продовжилися зранку після його заяв про “важку роботу, яку треба було зробити вночі”. У Брюсселі почався другий день “вирішального” для Британії саміту ЄС.

За словами президента Європейської Ради Дональда Туска, сторонам вдалося досягти “певного прогресу”, однак все ще “багато чого треба пропрацювати”.

Зранку п’ятниці пан Туск почав серію зустрічей з Девідом Кемероном та іншими лідерами ЄС, а формальні переговори продовжаться пізніше.

Як відзначають спостерігачі, розбіжності щодо проекту угоди між Євросоюзом та Британією виявилися глибшими, ніж очікувалося. Нічні переговори між Девідом Кемероном та Дональдом Туском тривали до 5:30 за місцевим часом.

Пан Кемерон хоче повернутися після саміту зі схваленим у Брюсселі пакетом реформ ЄС, який він запропонує британцям на референдумі в червні.

Поки що без угоди

AP

Дискусії виявилися гострішими, ніж очікувалося

Перший день саміту завершився без угод по кільком питанням. Як повідомляють джерела у ЄС, хоча переговори були “інтенсивними та конструктивними” й усі країни підтвердили своє бажання залишити Велику Британію у Євросоюзі, деякі члени все ж висунули власні вимоги.

“Ми очікували на це, однак, чесно кажучи, сподівалися, що деякі з них не будуть менш суттєвими”, – пояснює джерело.

А кореспондент ВВС Кріс Морріс з Брюсселя повідомляє: “Другий день цього саміту почався з безлічі проблем. Дипломати з кількох країн розповіли, що розбіжності щодо угоди, запропонованої Великій Британії, глибші, ніж очікувалося”.

Він припускає, досягнути домовленостей все одно реально, однак суперечки можуть тривати весь день.

За даними джерела з ЄС, наразі існують кілька проблемних напрямів:

  • Як можуть бути змінені головні угоди, на яких побудований Євросоюз
  • Як довго країни-члени зможуть запроваджувати трудові обмеження для мігрантів
  • Чи можуть обмеження на допомогу щодо утримування дітей бути зворотніми у часі
  • Зміни принципу “дедалі міцнішого” союзу

Місяці переговорів

Переговори про реформи, у рамках яких британський прем’єр відвідав 20 країн ЄС, тривають уже кілька місяців.

Раніше цього місяця британський прем’єр разом із президентом Європейської Ради Дональдом Туском

представили проект нової угоди між ЄС та Британією із пропозиціями реформ, що мають сприяти компромісу між Лондоном та Брюсселем напередодні референдуму щодо подальшого членства Британії у Євросоюзі.

Водночас прибічники виходу Британії з ЄС називають реформи, запропоновані паном Кемероном, недостатніми і твердять, що єдиний спосіб досягти змін в країні – голосування про вихід з Євросоюзу.

Дональд Туск в офіційній заяві напередодні дводенного саміту в Брюсселі заявив, що “немає жодних гарантій” досягнення угоди, адже між європейськими лідерами залишається багато “складних” розбіжностей щодо ключових моментів.

AP

Перед самітом Дональд Туск казав, що іншого виходу, окрім угоди, у сторін немає

Водночас у коментарі ВВС пан Туск зазначив, що лідери країн ЄС не матимуть іншого виходу, аніж досягти домовленості під час дводенного саміту в Брюсселі.

Напередодні саміту Дональд Туск і Девід Кемерон провели телефонну розмову. На Даунінг-стріт заявили, що обидва політики “погодилися, що досягнуто значного поступу і що попередній текст є гарною основою для того, аби досягти угоди на саміті, за умови позитивного вирішення нерозв’язаних питань”.

Чого хоче Велика Британія?

Ключові елементи британської угоди такі:

  • Дозвіл Британії не долучатися до основоположного принципу ЄС про формування “дедалі тіснішого союзу” народів Європи і надання більших повноважень державним парламентам блокувати законодавство ЄС
  • Обмеження права громадян інших країн ЄС на деякі соціальні виплати у Британії протягом перших чотирьох років їхньої роботи в Британії. Зміна правил нарахування допомоги на дитину з урахуванням вартості життя в країні проживання дитини
  • Чітке визнання, що євро – не єдина грошова одиниця у ЄС, і надання гарантій країнам за межами єврозони, що їхні права не утискатимуться і що вони не зобов’язані надавати фінансову допомогу єврозоні
  • Чіткі рамки для скорочення “тягаря” надмірного регулювання і розширення спільного ринку

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *