Женевський автосалон: суперкари готові стартувати

Расселл Готтен
Кореспондент відділу бізнесу

Можливо, нейтралітет Швейцарії – та причина, чому лідери автомобільної промисловості так багато вкладають у Женевський автосалон.

Від цьогорічного салону найбільше чекають презентації цілої низки новісіньких суперкарів, спортивних та елітних авто, таких як Bugatti, Ferrari, Lamborghini and Aston Martin.

Хоча автосалони у Детройті та Франкфурті теж намагаються високо себе позиціонувати, зазвичай на них домінують виробники з країн-господарів.

Але схоже, що великих і сильних зі світу автовиробників більше приваблюють рівні умови Женеви – ну і ще, можливість поєднати відрядження з лижним відпочинком.

Отже, 86-й Женевський автосалон розпочинається цього тижня на тлі значно оптимістичнішого настрою у галузі.

Після багаторічної та болісної реструктуризації та мало не смерті кількох компаній, автовиробництво таки видряпалось з рецесії.

Минулого року у Європі було продано 14,2 млн машин, що на 9,2% більше, ніж у 2014 році, хоча все ще менше, ніж до економічної кризи.

2016-й рік теж розпочався вдало: у першому ж місяці, продажі зросли на 6,3% порівняно з минулим січнем, за даними Асоціації європейських виробників автомобілів.

Останнім часом, особливо у скрутні часи, багато хто засумнівався, чи варто витрачати мільйони євро та доларів на виставкові презентації.

В епоху соціальних мереж, відео з YouTube і планшетів iPad дехто вважає, що автосалони уже не такі важливі для просування новинок.

А оскільки в сучасних автомобілях технологічна досконалість важить не менше, ніж потужність і дизайн, маркетологи спрямовують дедалі більшу частину бюджету на спеціалізовані техновиставки, наприклад, Міжнародну виставку побутової електроніки, що проходить у Лас-Вегасі.

Екзотика

І все ж економія у Женеві практично не помітна. Програма презентацій нових моделей – довжелезна, як і список нових технологій, концепцій і екстравагантних виставкових екземплярів, що будуть продемонстровані.

Тім Уркугарт, аналітик з компанії IHS, вважає, що цьогорічний салон не наголошуватиме на якихось окремих темах, а радше нагадає, що “європейська індустрія дбає про бізнес і розробляє цікаві новинки, які приваблять покупців у виставкові зали і підкріпить позитивні тенденції продажу”.

Женева славиться дебютами екзотичних моделей, і цей рік не розчарує. Пані та панове, увага – Bugatti Chiron.

Очікується, що саме ця модель – наступник попереднього суперкара Bugatti Veyron – стане зіркою нинішнього салону.

Джеремі Кларксон описав Veyron так: “Він перекреслив усе, що я колись казав про будь-які машини. Він змінив правила гри, пересунув ворота і наніс удар під дих матінці природі”. Модель Chiron – це спроба удосконалити Veyron.

До офіційного перетинання стрічки, що відбулося 1 березня, виробник тримав подробиці у секреті. Але, щоб обігнати Veyron, Chiron мусить розганятися до 100 км/год менше ніж за 2,7 секунди, а максимальна швидкість мусить становити більше ніж 424 км/год. Він готовий вийти на дорогу – і стати вашим приблизно за 2,5 млн доларів.

З днем народження, пане Ламборгіні

Повертаючись до реального світу (якщо ця фраза доречна), бачимо, що компанія Ferrari збирається презентувати дві моделі: California T Handling Speciale і чотиримісний GTC4 Lusso. Останній спрямований на молодих, але сімейних покупців. Дітям, певно, сподобається розгін до сотні за 3,4 секунди.

Тим часом, інша італійська компанія Lamborghini відмітить 100-річчя від народження свого засновника презентацією моделі Centenario. Компанія обіцяла, що це буде повністю нова модель, а не оновлення якоїсь з наявних, тому шанувальники цієї марки чекають з нетерпінням.

Утім, навіть якщо ви уже відклали на неї 2 млн євро, вам доведеться шукати альтернативу. Їх буде випущено лише сорок – і всі розкупили ще два місяці тому.

Інша довгоочікувана новинка – DB11 компанії Aston Martin, оновлення попередньої DB9 (назву DB10 пропустили, залишивши фіктивній моделі, згаданій в останньому фільму про Бонда “Спектр”).

“Засіб збільшення прибутку”

Минулого року, виконавчий директор Aston Martin Енді Палмер натякнув, що компанія, можливо, зреагує на звинувачення у тому, що кожне нове покоління їхніх авто дедалі подібніше до попереднього.

Це викликало море припущень щодо дизайну DB11. У соцмережах мелькотіли нечіткі знімки, зроблені папараці, але офіційної презентації ще не було.

Також зверніть увагу на стрибок компанії Maserati у тісне коло виробників спортивно-утилітарних SUV. Якщо у Женеві можна побачити якийсь тренд, то це якраз невпинне поширення SUV.

Audi, Seat, Skoda – ось лише деякі з виробників, що планують представити нові SUV. Maserati Levante націлена на верхівку цього ринку, недалеко від Porsche Cayenne.

Для Maserati, італійського виробника спортивних автомобілів, це значний стрибок убік, але, пробиваючись на ринок SUV, він наслідує приклад інших люксових компаній, таких як Jaguar і Bentley.

“Levante – важлива модель для бренду Maserati – каже пан Уркугарт. – Вона потрібна йому, щоб збільшити прибуток і обсяг продажів, а також зарекомендувати себе як серйозного конкурента Porsche”.

Подейкують, що Maserati працює над розробкою гібридного акумуляторного двигуна – ще один приклад того, як альтернативні технології здобувають дедалі більше визнання.

Взагалі “екотехнології” у Женеві будуть присутні скрізь.

Через п’ять років після того, як невеличка хорватська компанія Rimac представила повністю електричний суперкар Concept One, вона нарешті підготувала версію для масового виробництва. Потужність чотирьох її електромоторів становить 1 073 котлові кінські сили, а максимальна швидкість – 356 км/год, що робить її найшвидшим електромобілем на планеті, заявляє виробник.

Водень

Нішевий британський виробник Morgan презентуватиме автомобіль з повністю протилежним дизайном – триколісний електричний EV3. Технології, що у ньому використовуються, розроблені за допомогою шестимільйонного (у фунтах) гранту від британського уряду.

Водневі технології отримають багато уваги у Женеві. Honda покаже модель Clarity на водневих паливних елементах, Toyota – аналогічну модель Mirai.

Такі паливні елементи споживають кисень і водень, виробляючи електрику, тепло і пару як побічні продукти. Ця технологія має впливових прихильників, але багато хто сумнівається, що вона візьме верх над конкурентними технологіями.

Буквально на минулому тижні Дітер Цетше, очільник компанії Daimler, що веде розробки як акумуляторних авто, так і машин на паливних елементах, заявив, що робить ставку на першу категорію, оскільки технології зарядки та інфраструктура швидко покращуються. Звісно, на виставці також буде багато доступніших речей, включно з Renault Scenic четвертого покоління.

Це представник так званих “компактвенів”, які користувалися величезною популярністю у 1990-тих, але були витіснені SUV і кросоверами.

Чи допоможе нам Scenic знову закохатися у компактвени?

Попри гламурність суперкарів та сенсаційність технологій, можливо, саме цей оновлений сімейний флагман від Renault не залишиться в історії Женевського автосалону, а надовго затримається на дорогах і принесе багато прибутку.

What’s wrong with the BBC? This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *