Майстер-клас із фейків: як розгойдати туристичний сезон у Криму

Цього року актуалізація туристичного сезону в Криму б’є всі рекорди. І це не дивно, адже зараз, коли з федерального бюджету виділяються кошти і на доступні авіаквитки, і на активні заходи для залучення туристів, і на підтримку рівня цін на паливо, владі півострова вже важко нарікати на перехідний період і відсутність відпрацьованих схем транспортування пасажирів.

Російські ЗМІ працюють на Крим, зображуючи щасливу картинку володіння новим регіоном. Російські профспілки працюють на Крим, просуваючи серед населення оздоровчі путівки зі знижкою.

Конфлікт із Туреччиною, нестабільність у Північній Африці й на Близькому Сході, фінансова криза в Росії – все це також має сприяти розквіту кримського туризму. Але не сприяє…

І справа навіть не в тому, що півострів може являти собою якусь цінність для тих, хто шукає максимально доступний варіант літнього відпочинку. Справа в загальному тренді позитивних очікувань.

У Москві просто не вірять у провал третього курортного сезону поспіль

У Москві просто не вірять у провал третього курортного сезону поспіль. Російська влада відмовляється розуміти, що регіон із сезоном у дев’ять тижнів, із дійсно поганою туристичною інфраструктурою, низьким рівнем обслуговування й зовсім не бюджетними цінами нікому особливо не потрібний.

Раніше вся принадність півострова полягала в його відкритості, в тому, що в українські часи тут відпочивали люди з усього пострадянського простору. А тепер це просто внутрішній російський курорт, на який потенційні туристи дивляться з великою підозрою.

Але, загалом, усе було б не настільки погано, щоб знову писати про цю тему, якби не виверти чиновників, які переходять будь-які межі, рекламуючи кримські курорти. У справу йдуть відверті інформаційні фейки, мета яких – ще до відкриття сезону переконати людей, що він уже вдався, і виправдати високі ціни на відпочинок масовим раннім бронюванням.

Печаль-біда…

А чи був хлопчик?

Про яку інформаційну охайність PR-кампанії з розкрутки кримських курортів може йтися, коли в більшості місцевих ЗМІ виходить новина «Крим став лідером серед рекреаційних напрямків на травневі свята».

У тексті цього матеріалу (відомості опублікували понад тридцять електронних ЗМІ, що легко перевірити через пошуковик Google) зазначено, що 21 відсоток росіян планують провести травневі свята на півострові (на другому місці Москва – 18 відсотків). Такий висновок зробили на основі аналітики, наданої компанією «Интернет-билет», яка займається продажем і бронюванням авіаквитків.

І плювати, що відомості окремої комерційної структури не можуть бути репрезентативними для всієї галузі. Наприклад, якщо ця компанія спеціалізується на перельотах до Криму, то інформація буде свідомо спотвореною.

Ситуацію міг би прояснити повний звіт підприємства «Интернет-билет». Ось тільки такої компанії не існує

Ситуацію міг би прояснити повний звіт підприємства «Интернет-билет». Ось тільки такої компанії не існує.

У жодній новині, де фігурує простакувата назву «Интернет-билет», немає активного посилання на їхній сайт. Це і вказало на можливу підробку.

Виявилося, що в оригінальній версії замітки, що багато разів переписувалась для менш популярних ресурсів, згадується не «Интернет-билет», а kupibilet.ru.

Такий веб-сервіс дійсно існує. Але на його офіційному сайті немає жодної інформації про дослідження, хоча команда ресурсу активно веде блог.

У кращому випадку відбулось наступне: комерційна структура, що займається онлайн-бронюванням квитків, і справді розіслала рекламний прес-реліз через базу ЗМІ, а ті, особливо не вникаючи в матеріал, поставили його в новинну рубрику так, ніби ці показники відображають адекватні цифри усього ринку.

Тоді це епічний успіх для веб-сервісу, який отримав безкоштовну рекламу на основних кримських ресурсах.

Однак дані російського агрегатора прес-релізів компаній авіаційної сфери «Авіапорт» свідчать про те, що останній раз kupibilet.ru з’являвся в дайджесті ще у вересні 2015 року.

А ось тексту того самого прес-релізу, яким, імовірно, скористалось першоджерело, немає ніде: ні на сторінках компанії в соцмережах, ні на сайті, ні в ЗМІ.

До речі, завдяки архіву прес-релізів вдалося встановити, що сервіс дійсно розсилав свої «дослідження» медіа-ресурсам. Однак навіть у старих новинах немає інформації про час і методи проведення досліджень, не кажучи вже про способи технічної обробки й іншої необхідної інформації.

Виходить, дешевий рекламний привід просто знайшов дійсно вдячну аудиторію.

Якщо копнути хоч трохи глибше, то майже кожна замітка про розвиток місцевої курортної галузі виявиться або недостовірною, або просто фейковою

І це тільки одна тенденційна новина, яка переконує Крим у власній туристичній величі. Але якщо копнути хоч трохи глибше, то майже кожна замітка про розвиток місцевої курортної галузі виявиться або недостовірною, або просто фейковою.

Насправді такі новини використовують через брак інших, а ще тому, що в місцевих кримських ЗМІ немає мотивації перевіряти інформацію, поширювану комерційними компаніями.

Брехня, недбалість, жонглювання сумнівними фактами – ось так і створюються російські курорти в Криму.

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *