Таємний вантаж із Сирії в Крим: офшори і торгівля зброєю. Part 2

Міжнародна розвідувальна спільнота InformNapalm на основі даних, отриманих в ході проведення OSINT та HUMINT-заходів, вийшла на слід таємного вантажу, який прибув із Сирії в Крим за вельми таємничих обставин. Розвантажували вантаж російські військовики в умовах підвищеної секретності. У цій частині розслідування йтиметься про офшори і бізнес-інтереси. 
Про характер вантажу та висновки, які було зроблено за результатами розслідування читайте у першій частині матеріалу:
Таємний вантаж із Сирії в Крим: що привезла Nadalina? Part 1

Друга частина розслідування присвячена власникові судна, яке транспортувало вантаж із Сирії.

Оператором і власником судна «Nadalina» (IMO:8215754) є офшорна Bia Shipping Co Ltd (Маршалові острови, 2010 рік), з головним офісом у Констанці (Румунія). Ця компанія входить у сімейний бізнес сирійських підприємців, вихідців із передмість Тартуса. Компанія Bia Shipping Co. – офіційний партнер компанії Johar Shipping srl., зареєстрованої у Констанці (Румунія), яку контролює сирійська сім’я Джохар (Johar).  Її власник – Хасан Джохар, 1981 року народження. Члени сім’ї живуть у Сирії, Румунії та Великобританії.

Не зважаючи на те, що Джохар формально не є власником Bia Shipping Co Ltd, він повністю контролює компанію й має право підпису. Три ключових посади в компанії обіймають Аднан Хасан (керуючий директор), Джохар Хасан (керівник операційного департаменту) і Ферхад Хасан (агент із постачання судна).

Nadalina

Аналіз соцмереж свідчить, що судно «Nadalina» курує Самір Фахель (Samir Fahel). Його фотографії становлять велику частину публікацій на сторінці у Facebook. Судно «Nadalina» назване, очевидно, на честь внучки Надаліни Фахель (судна компаній в основному називають на честь доньок одного з членів сім’ї).

18 жовтня Самір опублікував фотографії «Nadalina» у доці порту Наводарі (Румунія), де відбувався ремонт. Фотографії судна також часто публікував на своєму акаунті син Саміра – Амін. «Nadalina» обслуговується в компанії RUAD Marina Service, у якій працюють члени сім’ї Фахель під керівництвом Рамі Мустафи.

 

Зв’язок сімей Фахель і Джохара очевидна на схемі, де син Саміра – Амін має брата Махмуда Хасана, що підтверджує родинний зв’язок між цими сім’ями.

Є різне написання прізвища сім’ї Джохар, яке використовується в назвах компаній: Johar/Jaohar/Jawhar.

Халед Джохар – двоюрідний брат Хасана Джохара. Живе в Лондоні і володіє компанією Jaohar UK. Філіал компанії працює, зокрема, у Констанці й у Бейруті. Партнером Джохара Хасана є Абдала Алуф – голова правління єгипетської компанії Misr Unimarine і Allouf Safety Syria  (Тартус), президент сирійської Dameko Shipping Company S.A. (PO Box 726, c/o Unimarine Management Co, al-Mina Street,Tartous, Syria). Через зв’язки в міністерстві транспорту Сирії, Алуф отримував сертифікати безпеки, які використовували для нелегального перевезення сирійських мігрантів у Туреччину та Європу.

Хасан Джохар також володіє компанією Shnar Shipping Srl, зареєстрованою в румунській Констанці. Співвласниками компанії є Аднан Хасан, Ферхад Хасан та Абдул Рахман Хаcан. Юридичні адреси Shnar Shipping Srl і Johar Shipping у Констанці  збігаються.

Абдул Рахман Хасан (53 роки) був арештований у 2014 році за контрабанду 40,44 тисяч сигарет із Туреччини до Румунії на судні Rania H, на якому він був капітаном (засуджений у жовтні 2015 р. до 3 років та 8 місяців тюрми). Прокурор Констанці звинуватив Абдул Рахман Хасана в торгівлі людьми у зв’язку із зафіксованим і доведеним фактом перевезення двох сирійських курдів на територію Румунії.

Аналіз соцмереж членів сім’ї Хассан-Фахель дозволяє зробити висновок про їхню аполітичність та відсутність тривалого зв’язку з РФ. Представники сім’ї, хоч і є  прибічниками Асада, публічно політичні погляди не висловлюють.

Водночас, з огляду на рівень контррозвідувального режиму в Тартусі, виконання рейсів із цього порту й отримання замовлень на відправлення/доставку вантажів на територію Кримського півострова з великим ступенем ймовірності потребує наявності контактів/зв’язку зі спецслужбами Сирії, або зв’язків серед вищих військово-політичних керівників Дамаска і в спецслужбах Російської Федерації. Такі контанкти/зв’язки, вірогідно, мають характер бізнес-стосунків.

Вибір «Nadalina» для перевезення вантажу пов’язаний, передусім, зі спеціалізацією групи судновласників на ризикованих операціях, а також із базовою присутністю її в Тартусі та зв’язками з офіційною владою Сирії. На сьогодні Джохар оперує суднами, які пов’язані з незаконною діяльністю. Так, судна його компанії регулярно порушували санкційне законодавство ЄС, заходячи в порти окупованого Криму:

1-8 жовтня 2014 року в порту Феодосії під завантаженням металобрухту перебував румунський суховантаж ADNAN H. Раніше цей суховантаж також порушував санкції й заходив у порти Криму. Ще три судна BIA Shipping порушили санкції й заходили в порти Криму в період із липня до вересня 2014 року: суховантаж Nargys H, IMO 9030333, суховантаж Anda, IMO 8027638, суховантаж Sherin, IMO 8003943. Усі 4 судна належать і управляються компанією Bia Shipping.

Аналіз морського трафіку в період 20-26 жовтня 2016 року виявив регулярний характер вантажних перевезень флотом, афілійованим із Джохаром, у напрямку окупованого Криму в обхід санкційного законодавства ЄС.

Отже, маршрути суден компанії Bia Shipping Co Ltd говорять про регулярне використання її для перевезення вантажів в окупований Крим та з нього.

Раніше Джохар уже прямо чи непрямо брав участь у нелегальних перевезеннях. Він двічі продавав судна, які після зміни власника використовувалися для контрабанди зброї. У 2012 році судно Letfallah II продали Мохаммаду Хафаджі – власнику Khafaji Shipping Co., зареєстрованої в Гондурасі. Хафаджі – єдиний представник бізнес-групи, який активно публікує повідомлення, пов’язані із загибеллю сирійських мігрантів та виявляє в цьому питанні велике співчуття.

Оператором судна Letfallah II є ISM Group Ltd. Після перехоплення ліванськими ВМС, на його борту виявили три контейнери зі зброєю, що йшли із Лівії в Сирію.

Є підстави розглядати наявність зв’язку між Johar Shipping та сирійською  ISM Group Ltd (Abdullah Yahia Building, BP 83, ath-Thawra Street, Tartous, Syria). Два судна останньої – Mega Star та Hiba K  (перейменовано в “Rasha D”) у 2013 році звинувачували в контрабанді зброї. ISM Group Ltd також веде діяльність, пов’язану з послугами реєстрації суден під прапором Сьєрра-Леоне (прапор судна «Nadalina») у Тартусі. Прапор Сьєрра-Леоне поряд із прапором Того активно використовують судна групи Джохара.

Докладніше про характер секретного вантажу, доправленого 20 жовтня 2016 року приблизно о 13:00 в порт Феодосії з Тартуса (Сирія) із заходом в румунський порт Наводарі читайте у першій частині розслідування:
Таємний вантаж із Сирії в Крим: що привезла Nadalina? Part 1

Розслідування підготували Дмитро К, Анатолій Баронін та Катерина Яресько спеціально для сайту міжнародної розвідувальної спільнотиInformNapalm.org. при повному або частковому використанні матеріалу активне посилання на автора і статтю на сайті обов’язкове.
(Creative Commons — Attribution 4.0 International — CC BY 4.0 )
Хочете оперативно отримувати сповіщення про нові розслідування InformNapalm?  — підписуйтесь на сторінку спільноти у Фейсбук.

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *