П’ять новаторств Pirelli

П’ять новаторств Pirelli

Валерія Перассо
Кореспондент із соціальних питань, BBC World Service

  • 4 грудня 2015


Annie Leibovitz PIRELLI

“Красива, груба, сильна, худа, товста, приваблива, потворна, сексуальна, відразлива, бездоганна, жінка. Дякую Енні Лейбовіц”, – написала у Twitter акторка і комедіантка Емі Шумер, що роздяглася для Pirelli-2016

Випуск легендарного календаря Pirelli на 2016 рік уже отримав звання першої “феміністичної” версії щорічного глянцю, що прославився традицією фотографування ледь одягнених жінок у не вельми пристойних позах.

Кожного грудня свіжий екземпляр глянцевого календаря отримують топові знаменитості, політики і бізнесмени. 13 сторінок із 13 фотографіями напівоголених (чи взагалі – голих) жінок.

І попри те, що фізично потримати календар у руках можуть лише обрані, глянець щороку розбурхує уяву багатьох.

Водночас цього разу все склалося геть інакше: моделями календаря на 2016 рік стали “жінки, що надихають” та “змінюють світ”.

Знаменита фотограф Енні Лейбовіц зняла для глянцю низку видатних представниць жіноцтва – від активісток та комедіанток до вісімдесятирічних моделей та моделей plus-size. І жодних провокативних поз.

“Я стала думати про жіночі ролі, про жінок, які чогось досягли… Я подумала, що жінки мають виглядати сильними, проте природними”, – розповіла про свої фото пані Лейбовіц.

Серед її героїнь – художниця Йоко Оно, рок-зірка Патті Сміт, тенісистка Серена Вільямс, режисерка Ава Дюверней, іранська художниця Шірін Нешат та китайська акторка Яо Чен.

Annie Leibovitz PIRELLI

Тенісистка Серена Вільямс для Pirelli-2016

Із 1964 року – року першого виходу календаря Pirelli – цей настінний глянець вважався втіленням модної естетики – чи безсоромною демонстрацією жіночих тіл для чоловіків. Проте цього року уперше календар Pirelli став символом фемінізму.

Проте це не перший подібний радикальний поворот у 51-річній історії Pirelli.

Annie Leibovitz PIRELLI

Рок-зірка Патті Сміт для нового календаря Pirelli

Одягнені й при надії

Однією з перших “диверсій” проти оголеної традиції Pirelli став випуск на 2013 рік, коли усіх моделей календаря… одягнули!

Ідея була фотожурналіста Стіва МакКаррі. За задумом, його моделі мали бути “сексуальними, не будучи оголеними”. Крім того, усі зображені жінки підтримували гуманітарні проекти.

МакКаррі, відомий своїм фото зеленоокої афганської дівчинки для видання National Geographic, зробленим у 1985 році, також уперше сфотографував для Pirelli вагітну жінку – бразильську супермодель Адріану Ліму, що на той час очікувала на другу дитину.

GETTY

Бразильська модель Адріана Ліма знялася помітно вагітною для Pirelli

Щоправда, календар до цього уже мав вагітну героїню – в 2004 році, проте тоді живіт у моделі був менший ніж у Ліми, і, до того ж, його помітно заретушували.

“Календар душі” МакКаррі, як він сам його назвав, був свого роду ремінісценцією видань 1960-х років, коли авторами ще сповідувалася політика не-оголеності.

Видання 2002 року також мало кілька “одягнених фото”, як і видання 2008 року, що у такий спосіб віддавало свою данину поваги Китаю, аби збігтися у часі із відкриттям нового заводу із виробництва шин у провінції Шандунь.

AFP

Чи не найвідоміше фото Стіва МакКаррі

Перші чоловіки

У 1998 році американський фешн-фотограф Брюс Вебер запровадив іще одне новаторство – уперше на сторінках календаря з’явилися чоловіки.

Між зображеннями голівудських зірок і супермоделей він вставив кілька фото відомих чоловіків, зокрема, музикантів Боно та Бі Бі Кінга, актора Юена МакГрерора та серфінгіста Келлі Слейтера.

Хоч, звісно, роздяглися перед камерою тільки жінки.

Pirelli змусив чоловіків роздягтися лише у 2005 році – для реклами, у якій американець Тайсон Бекфорд сидить у самих лише кросівках на величезній покришці. У парі із ним ішло ідентичне зображення моделі Наомі Кемпбелл. Автором світлин став фотограф Патрік Демаршельє.

Ще раз оголені чоловіки з’явилися у календарі у 2011 році. За задумом модельєра Карла Лаґерфельда, вони позували як грецькі й римські боги.

GETTY

Оголених чоловіків у календарях Pirelli не було – зате вони були у його рекламі

Те, що поруч

Удруге Стів МакКаррі зламав традицію Pirelli, коли замість того, щоб традиційно узяти за героїнь календаря професійних моделей, вийшов на вулиці Ріо-де-Жанейро і зробив знімки молодої продавчині фруктів за прилавком.

“Мене не цікавили всі ці пляжні речі, – пояснив у коментарі Guardian фотограф. – Мене більше цікавили тьмяні, похмурі місця. Тож ми пішли у райони типу Лапи та Санта-Терези – місця, наповнені текстурами і життям”.

Фотограф Стів МакКаррі вирішив не працювати із професійними моделями, а фотографувати життя

Велика краса

Минулорічний календар отримав звання одного із найбільш сексуальних – і найбільш сексистських в усій історії цього настінного глянцю, об’єктивізуючи жіноче тіло як ніколи раніше.

Водночас уперше моделлю Pirelli стала дівчина “нестандартних форм”, або plus-size.

31-річна американка Кендіс Хаффін здобула популярність завдяки фотосесіям для Vogue Italia та рекламних кампаній для таких марок одягу, як Marks and Spencer і Nordstrom.

Форми пані Хаффін, що носить британський 16-й розмір одягу, значно пишніші від тих, що ми звикли бачити на подіумах.

Steven Meisel PIRELLI

Кендіс Хаффін здійняла шквал, опинившись у минулорічному виданні календаря

Її появу у календарі Pirelli разом із 11 іншими супермоделями у латексних вбраннях багато хто відзначив як значну віху в історії Pirelli.

Лише темношкірі

У 1987 році британський фотограф Теренс Донован створив революційну версію календаря, помістивши до нього лише темношкірих моделей.

Серед них – 16-річна Наомі Кемпбелл, лише на початку своєї кар’єри супермоделі.

Terence Donovan PIRELLI

1987 рік, фотограф Теренс Донован сфотографував для Pirelli усіх темношкірих моделей

Разом із нею на сторінках календаря з’явилися сомалійська модель Варіс Дірі, британська акторка Колетт Браун. Усі – напівзакутані у халати, із тюрбанами на голові та обвішані золотими прикрасами.

Донован, відомий портретами британської монаршої родини, обрав за тло для моделей полотно із зображенням хмарного неба, а не екзотичні краєвиди, як це зазвичай робилося до цього.

Культурні зрушення чи шум із нічого?

Багато хто привітав видання Pirelli на 2016 рік як відхід від сексистського зображення жінок, що обрамляв усю історію календаря.

“Разом із рішенням журналу Playboy у жовтні перестати публікувати оголених на своїх сторінок, зміни у Pirelli, здається, роблять реальною теорію того, що ми нині знаходимося на переломному моменті у публічній об’єктивізації жіночої сексуальності”, – пише The New York Times.

Stuart C. Wilson GETTY

Фотографом для календаря Pirelli на 2016 рік стала відома Енні Лейбовіц

Дехто вважає, що зміни у стилістиці є прикладом не зростання впливу жінок, а відображенням того, як змінюється визначення мужності у суспільстві.

“Цей бренд переходить від архаїчного стереотипу мужності, втіленого у культурі гаража, до чогось, що перебуває на передовій зародження важливого культурного дискурсу. Це діалог про те, як ми у майбутньому дивитимемося на чоловіків, як відправну точку використовуючи те, як чоловіки бачать жінок”, – каже культуролог і колумніст Huffington Post Лора Тарбокс.

Інші ж більш скептичні до того, наскільки календар 2016 року можна вважати перемогою фемінізму.

“Ми щороку чуємо ці заклинання на повторі про те, що нам більше не потрібні худорляві моделі, що на подіуми тепер виходять повні жінки… Скажімо так, до деяких брендів це послання поки що не дійшло”, – пише на форумі Fstoppers фотограф Анна Дабровська.

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *