Ільменітові схеми: хто доправляє контрабандну сировину в Крим?

Спостереження за кримськими портами, яке ми ведемо з листопада 2016, дало нам змогу виявити схему і учасників контрабандного постачання концентрату ільменіту на окупований росією (країна-агресор) Кримський півострів, припускаємо, що для постачання сировиною заводу “Кримський Титан” в Армянську. Кримські порти закриті державною Україна. Судноплавство, яке проводить окупаційна влада Криму, є незаконним, його учасники не оформляють належним чином це постачання, не платять належні митні платежі та інші збори.


Edgar @Edgar_odessa


Яка ж чудна доля, три судна-порушника стоять разом:) 🙂 🙂
Це знак – морська блокада стискає зашморгpic.twitter.com/VHmP4uRiu7

Edgar @Edgar_odessa

.@kattyfun1 1й пірнув до причалу.Привіз збагачений ільменіт на кримський Титан. LEONARDO IMO:7529641. Вантажив ільменіт у Самсуні pic.twitter.com/hN8ll7u7y9

12:32 – 13 Грд 2016 · Ukraine

Концентрат ільменіту протягом всього періоду спостережень доправляли суднами тоннажністю приблизно 3000 (один виняток – судно 6000 тонн) з порту Самсун (Туреччина) в порт Керч (Україна). Розвантажування проводилося на причалі № 1 компанії “Ген-Інвест” в бухті Камиш-Бурун.


Кошу под своего @viy_forever

@Edgar_odessa @ServiceSsu Впервые слышу о турецком ильмените и объем маленький подозреваю что это был наш Иршанский ильменит!

Edgar @Edgar_odessa

.@viy_forever так, це наслідки сухопутної блокади Криму, концентрат ільменіту зараз перевантажується через турецький порт Самсун @ServiceSsu

16:53 – 19 Грд 2016 · Ukraine

Графік перевезення ільменіту: дата входу в порт, судно, чарт.
——————————————————————————–
25.11.2016, PIANO, без AIS
27.11.2016, LITTLE WIND
06.12.2016, LEONARDO
07.12.2016, NEFTERUDOVOZ 29M
13.12.2016, LEONARDO
18.12.2016, VOLGA-4007, без AIS
23.12.2016, LEONARDO
26.12.2016, LITTLE WIND
02.01.2017, LEONARDO
06.01.2017, LITTLE WIND
25.01.2017, LEONARDO
03.02.2017, VOLGA-4007, без AIS
05.02.2017, GEO SAN, без AIS
07.02.2017, LEONARDO
26.02.2017, LITTLE WIND
01.03.2017, LEONARDO
————————————————————————————

Аналіз цього графіка дає змогу зробити висновок, що сировину в Туреччину доправляли великими партіями балкерами, розвантажували в Самсуні й меншими суднами доправляли в окупований Крим. Тобто, була організована лінія доставки ільменіту, на якій працюють два лінійних судна (LEONARDO і LITTLE WIND), а також залучають судна, які перевозять ільменіт як супутний вантаж, щоб не повертатися в Азовське море в баласті. Одне із задіяних суден (PIANO) вичерпало свій моторесурс, і в середині лютого його продали на брухт в турецькому порту Альяга.

Переглянути зображення у Твіттері

Edgar @Edgar_odessa

m/v PIANO, IMO:8881072 – probably under arrest

Тільки повний ідіот може робити рейси на судні збудованому у 1965 році.

09:44 – 26 Грд 2016 · Ukraine

Судна, задіяні в незаконних перевезеннях ільменіту

1. m/v PIANO IMO: 8881072 Flag: Mongolia MILENYUM DENIZCILIK GEMI, Istanbul, Turkey – 1 рейс
2. m/v LEONARDO IMO: 7529641 Flag: Mongolia MILENYUM DENIZCILIK GEMI, Istanbul, Turkey – 7 рейсів
3. m/v LITTLE WIND IMO: 8863018 Flag: Panama PASABAHCE DENIZCILIK TURIZM, Istanbul, Turkey – 4 рейси
4. m/v VOLGA-4007 IMO: 8728816 Flag: Cook islands PASABAHCE DENIZCILIK TURIZM, Istanbul, Turkey – 2 рейси
5. m/v NEFTERUDOVOZ 29M IMO: 7740570 Flag: Russia SK MBS-SHIPPING LTD, Astrakhan, Russia – 1 рейс
6. m/v GEO SUN IMO: 7830923 Flag: Togo GEO SHIPPING GROUP, Istanbul, Turkey – 1 рейс

Переглянути зображення у Твіттері

Edgar @Edgar_odessa

Обращаюсь к Керчанам, пришлите (адреса под катом) крюлист, каргоманифест нарушителя Границы Украины, разгрузившего ильменит в Камыш-Буруне.

15:01 – 19 Грд 2016 · Ukraine

Таймшит рейсів з концентратом ільменіту (час місцевий)

———————————————————————————————————
СУДНО, КІЛЬКІСТЬ, ЗАЙШЛО, ВИЙШЛО, ЕКСПЕДИТОР В КАМИШ-БУРУНІ
———————————————————————————————————
1. PIANO, 2’600 тонн, 25.11.16 14:00, 26.11.16 16:00, “ВНЕШСЕРВИС”
2. LITTLE WIND, 3’100 тонн, 27.11.16 11:27, 29.11.16 8:18, “ВНЕШСЕРВИС”
3. LEONARDO, 3’000 тонн, 6.12.16 16:49, 8.12.16 8:25, “ВНЕШСЕРВИС”
4. NEFTERUDOVOZ 29M, 3’200 тонн, 7.12.16 09:34, 10.12.16 8:49, “ВНЕШСЕРВИС”
5. LEONARDO, 3’000 тонн, 13.12.16 12:13, 15.12.16 11:57, “ВНЕШСЕРВИС”
6. VOLGA-4007, 5’000 тонн, 17.12.16 00:55, 19.12.16 12:00, “ВНЕШСЕРВИС”
7. LEONARDO, 3’300 тонн, 23.12.16 10:52, 24.12.16 14:30, “ВНЕШСЕРВИС”
8. LITTLE WIND, 3’000 тонн, 27.12.16 12:06, 29.12.16 08:38, “ВНЕШСЕРВИС”
9. LEONARDO, 3’000 тонн, 2.01.17 09:46, 4.01.17 16:18, “ВНЕШСЕРВИС”
10. LITTLE WIND, 3’000 тонн, 6.01.17 12:03, 8.01.17 12:00, “ВНЕШСЕРВИС”
11. LEONARDO, 3’000 тонн, 25.01.17 10:46, 26.01.17 16:00 “ВНЕШСЕРВИС”
12. VOLGA-4007, 5’800 тонн, 3.02.17 10:00, 5.02.17 11:30, “ВНЕШСЕРВИС”
13. GEO-SUN, 3’100 тонн, 5.02.17 10:30, 7.02.17 10:53, “ВНЕШСЕРВИС”
14. LEONARDO, 3’100 тонн, 7.02.17 10:33, 13.02.17 10:33, “ВНЕШСЕРВИС”
15. LITTLE WIND, 3’120 тонн, 26.02.17 17:27, 2.03.17 11:54, “ВНЕШСЕРВИС”
16. LEONARDO, 3’020 тонн, 01.03.17 10:03, 3.03.17 11:30, “ВНЕШСЕРВИС”
——————————————————————————————————

Переглянути зображення у Твіттері

Edgar @Edgar_odessa

Обращаюсь к Керчанам, пришлите (адреса под катом) крюлист, каргоманифест нарушителя Границы Украины, разгрузившего ильменит в Камыш-Буруне.

15:01 – 19 Грд 2016 · Ukraine

Компанія ТОВ “Внешсервис” із Керчі з офісом за адресою вул. Кірова, б. 51, оф. 1, працює з 05.11.1997, була перереєстрована в росії 19.08.2014.
Ідентифікаційний номер платника податків: 9111001292. Директор  – Польський Юрій Дмитрович. Засновники:
Гараніна Тетяна Вікторівна, Польський Юрій Дмитрович, Сивов Андрій Анатолійович. Компанія ТОВ “Внешсервис” пропонує повний комплекс послуг в галузі транспортної експедиції вантажів морем і залізницею, заявляє, що має партнерів у країнах СНД, Туреччині, Європі.
Телефони компанії до окупації:
+380 6561 52 972; +380 6561 61 450; +380 6561 54 655; +380 6561 42 998 (факс)
————————————————————————————————————

Розвантаження відбувалося в бухті Камиш-Бурун на причалі №1 компанії “Ген-Інвест“. Генеральний директор компанії Скляров Валерій Вікторович, раніше був в. о. начальника “Севморрыбпорта” (призначений у травні 2014), начальник морського терміналу Юр’єв Віктор Петрович.

————————————————————————————————————

Отже: за час спостежерення з 25.11.2016 до 4.03.2017 в порт Камиш-Бурун доставили 53 349 тонн концентрату ільменіту. Річна потреба “Кримського Титату” у цій сировині – 200-250 тис тонн.

Матеріали про незаконні рейси доставки контрабандного вантажу ми збирали з відкритих джерел. Для прикладу покажемо рейс судна LITTLE WIND, яке доправило 3’120 тонн сировини з порту Самсун, Туреччина, в порт Керч, Україна. 23 лютого на судно завантажили концентрат ільменіту на причалі турецького порту Самсун. Зазначимо, що за весь час нашого спостереження завантажували на судна сировину саме на цьому причалі.

Судно вказує як порт приходу Азов, але туди воно не йде.

Судно не відключає транспордер AIS, тому на скріншотах відкритого ресурсу MarineTraffic ми бачимо, що судно зайшло в Керч. Коли судна відключають транспордер, ми фіксуємо незаконний судозахід за іншими параметрами.

26 грудня судно заходить в порт Камиш-Бурун і стає до причалу №1 компанії “Ген-Інвест”.

Фіксуємо судозахід в окупований порт Керч, хоч заявлено було порт призначення Азов.

02.03.2017 судно міняє порт, виставляє реальне розташування – Камиш-Бурун, Україна, і виходить в море після розвантаження ільменіту.

Маршрут виходу з порту.

Судно йде в порт Темрюк, очевидно, щоб взяти якийсь попутний вантаж.

Заходить в Темрюк. В історії сухозаходів на “Марінтрафіку” видно незаконне відвідання судном окупованого Кримського півострова.

На наступному скріншоті видно відразу два судна: як тільки суховантаж LITTLE WIND вийшов з порту Самсун, на завантаження став неодноразовий порушник Державного Кордону України LEONARDO, 24 лютого на нього завантажили 3’020 тонн концентрату ільменіту. Це його сьомий рейс з контрабандним ільменітом за період нашого спостереження.

І LEONARDO показує, що йде в порт Азов, хоч він туди не збирається.

Маршрут Самсун-Керч займає дві доби, залежно від погоди.

Судно прийшло в Керч-Єнікальську протоку, жде дозволу на судозахід в Камиш-Бурун, але показує, що йде в Азов.

Вранці 1 березня LEONARDO заходить у порт і стає на розвантаження.

3 березня судно виходить з порту після розвантаження на терміналі “Ген-Інвест” 3’020 тонн концентрату ільменіту.

Виходить з керченського порту Камиш-Бурун.

Ми не займалися визначенням способів доставки сировини в порт Самсун, думаємо, що наведений даних достатньо для встановлення правоохоронними органами України учасників і організаторів таких рейсів.

Описаний тут спосіб доставки сировини морським транспортом менеджмент кримського промислового гіганта освоїв після перекриття залізничного сполучення через кримський перешийок, до цього поставки ільменіту і вивезення готової продукції відбувалося залізницею, що мінімізувало транспортні витрати, залізнична гілка прокладена прямо на завод “Кримський Титан”.

Спробуємо приблизно оцінити, наскільки збільшилися транспортні витрати за умов описаної нами логістики доставки сировини.

Виходячи з припущення, що доставка відбувалася з українського порту, за умови переходу в Самсун за добу вона коштує 4$ до 6$, завантаження судна в порту 5$ (будь-яка перевалка в порту коштує приблизно 4-5$ за тонну, дешевше не буває). У Самсуні проводиться подвійна перевалка: розвантаження на причал/склад 5$ і завантаження зі складу/причалу ще 5$. Ставка фрахту  від Самсуну до Камиш-Буруна може бути 3$-4$ за тонну для партій 3-5 тисяч тонн, бо це “підгонний вантаж”, основний вантажопотік йде з портів Азовського моря, а назад судна повертаються в баласті. Розвантаження в Камиш-Буруні – ще 5$. До цього треба додати митні формальності в портах України, Туреччини й окупованій Керчі і, відповідно, експортно-імпортне мито. Ще треба додати вартість оренди причалу і складу в транзитній зоні порту Самсун, інші формальності. Загалом виходить, що транспортні витрати складають від 50 до 75 доларів за тонну при ціні 400$ за тонну – це від 12,5%  до 18,5% накрутки.

Тож ми можемо оцінити, скільки грошей переплачує “Кримський Титан” з таким способом доставки. Продукція, яку виробляє це підприємство, має свою нішу на ринку, при підвищенні вартості їй доведеться конкурувати по якості з іншими європейськими виробниками.

Отже, ми довели, що постачання ільменіту на територію Криму проводять морем з перевантаженням в Туреччині. Сподіваємося, що українські правоохоронні органи розберуться, як концентрат ільменіту потрапляє в порт Самсун і встановлять його походження.

Катерина Яресько

Інформація підготовлена спеціально для сайту InformNapalm.org. При повному або частковому використанні матеріалу активне посилання на автора і статтю на сайті обов’язкове.
(Creative Commons — Attribution 4.0 International — CC BY 4.0 )

Щоб оперативно отримувати сповіщення про нові розслідування InformNapalm, підписуйтеся на сторінки нашої спільноти у соцмережах Фейсбук та Твіттер.

Закликаємо читачів активно ділитися нашими публікаціями в соціальних мережах. Винесення матеріалів розслідувань в публічну площину здатне переломити хід інформаційного та бойового протистояння.

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *