Замки на піску: чи варто вкладати гроші в торгівлю з Кримом?

Наші джерела в Туреччині повідомляють, що влада цієї дружньої нам країни прийняла рішення не допускати в свої порти судна, які завантажувалися в Криму. Поки ми не знайшли офіційного підтвердження цієї інформації, але в турецькій пресі з’явилося дуже цікаве інтерв’ю (рос.) з директором компанії, яка вела торгівлю з окупованим Кримським півостровом. В інтерв’ю сказано, що кораблі, які вийшли з Криму, не можуть тепер увійти в турецькі порти.

“У зв’язку з тим, що кораблі, які вийшли з кримських портів, впродовж останніх 2 тижнів не можуть пришвартуватися в турецьких портах через невідповідність вимогам документа “Port Of Clearance” – що вказує порт прибуття, морська торгівля між Кримом і Туреччиною зупинена.

Про це заявив Генеральний директор компанії Selin Global Dış Ticaret Арзигюл Каймакчі (Arzıgül Kaymakçı). Він сказав: «Останнім часом наші кораблі, які прийшли із Севастополя, не можуть пришвартуватися в порту Зонгулдака. Це велика проблема, адже ми змушені відправляти вантаж назад експортеру. На цей момент морська торгівля між Зонгулдаком і Севастополем зупинена».

Також він повідомив: «Ми перевозимо тільки цитрусові, фрукти, овочі, і тільки наші два кораблі за рік від такої заборони втрачають приблизно 150 мільйонів доларів. Згідно зі статистикою, торік з Туреччини в Крим було відправлено 680 кораблів. Є дуже великий попит. А зараз у нас дуже великі неприємності. Зроблені інвестиції, у нас багато угод, люди ждуть від нас відповіді. У чому причина неможливості швартуватися кораблям із Криму, якщо на них працює турецький персонал? Чи довго триватиме така ситуація?»

Ця проблема на повістці дня останні 2 тижні. Як обґрунтування для заборони швартуватися в турецьких портах вони отримують тільки одне пояснення: «Тому що кораблі прийшли з Криму».  За словами Арзигюл Каймакчі,  до цього часу вони не отримали жодних попереджень в письмовому вигляді, тільки усно».

________________________________________________________________________

Отже, стаття дуже показова. Турецький бізнесмен плачеться, як багато вклав у розвиток торгівлі з Кримом і тут якість “непорозуміння”, немає вчасної інформації, вимоги якогось Порт Кліранса (наче він не знає, що це таке) заважають розвивати бізнес і завдають збитків. Приголомшливо: “він не в курсі”, що Крим – окупована територія України, “він не в курсі”, що він торгує з окупантами, “він не в курсі”, що його Президент прямо заявив про припинення торгівлі з окупованим Кримом.

А всього-на-всього влада затребувала у капітана Порт Кліранс із порту виходу. Порт Кліранс — виконання встановлених законом вимог митних органів про порядок заходу в порт і виходу з нього суден, а також ввезення і вивезення з країни вантажів і багажу, сертифікат чи довідка про дозвіл виходу судна з порту з підписами і печатками капітана порту, прикордонників і митниці. Це саме той документ, який під час виходу з УКРАЇНСЬКОГО ПОРТУ має бути підписаний і проштампований державними органами УКРАЇНИ.

Що ж це за бізнесмен, який робить вигляд, що не знає, що Крим – це Україна, а в порту треба оформляти документи?
Давайте розберемося.
Компанія Selin Global Dış Ticaret, директором якої він є, розміщена за адресою Atatürk Mah. Mustafa Kemal Cd. Ayanoğlu İş Merkezi N. 1/3 Ataşehir, займається бізнесом з окупованим Севастополем, у відкритих джерелах є підтвердження.

Отже, ми розуміємо, що цей бізнесмен – особа зацікавлена. Наші джерела в Севастополі повідомляють, що на останньому рейсі порому “Варяг”, який він зробив після майже двомісячного простою в Зонгулдаку, був вантаж і цієї турецької компанії.
Пором “Варяг” (IMO 8019887, прапор Panama, тоннажність 2,8 тис. т.) почав ходити в Зонгулдак із Севастополя у серпні 2015, потім росія (країна-агресор) наклала санкції на Туреччину і судно 10 місяців простояло в Севастополі. 28 жовтня 2016 пором відновив незаконне сполучення. Але вже у листопаді Приморський районний суд Одеси прийняв рішення про арешт судна разом з усією командою у випадку заходу на підконтрольні Україні території. У російських і кримських ЗМІ це рішення викликало сміх, там говорили, що судно в Україну не збирається, а в інших місцях їм нічого не буде. У свій останній рейс пором “Варяг” вийшов із Севастополя 9 січня, повернувся тільки 4 березня.
До речі, Станіслав Гвозділов, директор компанії “Кримське морське агентство“, яка агентує пороми “ВАРЯГ” і “ERKE” на рейсах Севастополь-Зонгулдак, вписаний в базу Центру “Миротворець” як поплічник російських окупантів, що займається контрабандою в дуже великих розмірах.

Весь цей гібридний бізнес нагадує зведення замків на піску. Хочете цим займатися? Це ваш вибір, але відповідати за нього доведеться саме вам. І тоді не варто дивуватися, чому це прийшла комісія з техніки безпеки і закрила ваш об’єкт. Марно скаржитися на несправедливість і розповідати, як красиво ваш замок був оздоблений і скільки грошей ви в це вклали.
Чи не час вже отямитися, панове бізнесмени?
Катерина Яресько

Інформація підготовлена спеціально для сайту InformNapalm.org. При повному або частковому використанні матеріалу активне посилання на автора і статтю на сайті обов’язкове.
(Creative Commons — Attribution 4.0 International — CC BY 4.0 )

Щоб оперативно отримувати сповіщення про нові розслідування InformNapalm, підписуйтеся на сторінки нашої спільноти у соцмережах Фейсбук та Твіттер.

Закликаємо читачів активно ділитися нашими публікаціями в соціальних мережах. Винесення матеріалів розслідувань в публічну площину здатне переломити хід інформаційного та бойового протистояння.

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *