Франчайзинг – інструмент для досягнення успіху у бізнесі в Україні

Автори: Мішель Сміт та Анатолій Сахно, Комерційна Служба США

“Стійкість, яку проявив франчайзинг в Україні за останній рік, свідчить про те, що українські підприємці, як правило, знаходять спосіб як обернути негативні фактори на свою користь.”
Мирослава Козачук, керуючий партнер Franchise Group

Анатолій Сахно, комерційний спеціаліст з питань франчайзингу Комерційної Служби США, презентує спеціальний галузевий огляд франчайзингу в Україні

З ринком у 45 мільйонів людей, Україна є однією з найбільших країн Європи, яка не повинна сходити з радарів всіх великих франчайзерів. Відтак, визнаючи, що франчайзерам не вистачає інформації про Україну, Комерційна служба США у співпраці з Franchise Group та Асоціацією Рітейлерів України почала заповнювати цю прогалину у даних, підготувавши перший  огляд бізнес-перспектив ділової активності у сфері франчайзингу в Україні. “Стійкість франшизи в Україні у кризовий період“, спеціальний огляд 2015 року, був представлений Анатолієм Сахно, комерційним спеціалістом з питань франчайзингу Комерційної Служби США разом з Franchise Group на відкритті міжнародної виставки “Франчайзинг 2016”, яка пройшла в Києві в лютому.

В огляді містяться результати опитування понад 100 франчайзингових і нефранчайзингових операторів роздрібного ринку України, а також він демонструє вражаючу та дивовижну історію про підприємницький дух України. Незважаючи на конфлікт на сході України і надзвичайно складні умови, що склалися в секторі роздрібної торгівлі, більшість (65%) франшиз повідомили про збільшення щорічних доходів в 2015 році. Як франчайзингові, так і незалежні оператори роздрібного ринку оптимістично налаштовані на 2016 рік, про що свідчить той факт, що більш ніж три чверті всіх респондентів очікують, що річний дохід їх компаній в 2016 році збільшиться на шість або більше відсотків.

Народженню цього огляду сприяло розчарування під час відвідування виставки попереднього літа. У червні 2015 року Комерційна служба США на чолі групи з 20 українських підприємців відвідала виставку International Franchise Expo, що проходила у Нью-Йорку, яка є однією з найбільших виставок в Північній Америці та найбільшим у світі зібранням професіоналів у сфері франчайзингу. Хоча українська делегація була однією з найбільших, що будь-коли приїздила до США на спеціалізовану виставку, та незважаючи на те, що Комерційна служба та українське консульство в Нью-Йорку провели промо-семінар з бізнес-клімату в Україні, американські франчайзери були або мало зацікавлені, або зовсім не виявили інтересу до ведення бізнесу в Україні. Основними причинами цього вони вказали військовий конфлікт на Сході, економічну кризу, анексію Криму, а також відсутність серйозних даних про український ринок франчайзингу – його розмір, тенденції та потенціал.

Цей огляд зафіксував значний потенціал розвитку для західних брендів на ринку України в той час як країна поступово оговтується від своїх недавніх економічних труднощів. Глибоке вивчення цього сектору також показує, що українці шукають не просто великі франчайзингові бренди, але надійні та інноваційні бізнес-моделі та передовий досвід в управлінні бізнесом. Чому? Тому що останні дані підтвердили, що франчайзинг є надійним способом зниження операційних ризиків та значно підвищує шанси компанії на довгострокове існування на ринку.

Наприклад, після десяти років роботи, дев’ять з десяти підприємств, що працюють за договорами франшизи, залишаються в бізнесі, у порівнянні з 18 відсотками від усіх підприємств, які залишаються в бізнесі після десяти років існування. Коротко кажучи, українські підприємці зрозуміли, що, якщо вони використовують модель франчайзингу, то їх шанси на довготривалий успіх в п’ять разів вище.

Для того аби можна було прослідкувати історію цього сектору економіки України в цифрах, Комерційна Служба США та Franchise Group проведуть друге опитування та підготують огляд сектору франчайзингу України у 2016 році. Працюючи разом, ми прагнемо поширити знання про те, що ринок франчайзингу в Україні живий, працює та робить свій позитивний внесок у розвиток бізнесу в цілому. Ознайомлюйтесь з оглядом за  2015 рік та дізнавайтесь більше про можливості торгівлі між США та Україною у секторі франчайзингу на сторінці з франчайзингу Комерційної Служби США.

 


Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *