Франчайзинг – інструмент для досягнення успіху у бізнесі в Україні
Автори: Мішель Сміт та Анатолій Сахно, Комерційна Служба США
“Стійкість, яку проявив франчайзинг в Україні за останній рік, свідчить про те, що українські підприємці, як правило, знаходять спосіб як обернути негативні фактори на свою користь.”
Мирослава Козачук, керуючий партнер Franchise Group
З ринком у 45 мільйонів людей, Україна є однією з найбільших країн Європи, яка не повинна сходити з радарів всіх великих франчайзерів. Відтак, визнаючи, що франчайзерам не вистачає інформації про Україну, Комерційна служба США у співпраці з Franchise Group та Асоціацією Рітейлерів України почала заповнювати цю прогалину у даних, підготувавши перший огляд бізнес-перспектив ділової активності у сфері франчайзингу в Україні. “Стійкість франшизи в Україні у кризовий період“, спеціальний огляд 2015 року, був представлений Анатолієм Сахно, комерційним спеціалістом з питань франчайзингу Комерційної Служби США разом з Franchise Group на відкритті міжнародної виставки “Франчайзинг 2016”, яка пройшла в Києві в лютому.
В огляді містяться результати опитування понад 100 франчайзингових і нефранчайзингових операторів роздрібного ринку України, а також він демонструє вражаючу та дивовижну історію про підприємницький дух України. Незважаючи на конфлікт на сході України і надзвичайно складні умови, що склалися в секторі роздрібної торгівлі, більшість (65%) франшиз повідомили про збільшення щорічних доходів в 2015 році. Як франчайзингові, так і незалежні оператори роздрібного ринку оптимістично налаштовані на 2016 рік, про що свідчить той факт, що більш ніж три чверті всіх респондентів очікують, що річний дохід їх компаній в 2016 році збільшиться на шість або більше відсотків.
Народженню цього огляду сприяло розчарування під час відвідування виставки попереднього літа. У червні 2015 року Комерційна служба США на чолі групи з 20 українських підприємців відвідала виставку International Franchise Expo, що проходила у Нью-Йорку, яка є однією з найбільших виставок в Північній Америці та найбільшим у світі зібранням професіоналів у сфері франчайзингу. Хоча українська делегація була однією з найбільших, що будь-коли приїздила до США на спеціалізовану виставку, та незважаючи на те, що Комерційна служба та українське консульство в Нью-Йорку провели промо-семінар з бізнес-клімату в Україні, американські франчайзери були або мало зацікавлені, або зовсім не виявили інтересу до ведення бізнесу в Україні. Основними причинами цього вони вказали військовий конфлікт на Сході, економічну кризу, анексію Криму, а також відсутність серйозних даних про український ринок франчайзингу – його розмір, тенденції та потенціал.
Цей огляд зафіксував значний потенціал розвитку для західних брендів на ринку України в той час як країна поступово оговтується від своїх недавніх економічних труднощів. Глибоке вивчення цього сектору також показує, що українці шукають не просто великі франчайзингові бренди, але надійні та інноваційні бізнес-моделі та передовий досвід в управлінні бізнесом. Чому? Тому що останні дані підтвердили, що франчайзинг є надійним способом зниження операційних ризиків та значно підвищує шанси компанії на довгострокове існування на ринку.
Наприклад, після десяти років роботи, дев’ять з десяти підприємств, що працюють за договорами франшизи, залишаються в бізнесі, у порівнянні з 18 відсотками від усіх підприємств, які залишаються в бізнесі після десяти років існування. Коротко кажучи, українські підприємці зрозуміли, що, якщо вони використовують модель франчайзингу, то їх шанси на довготривалий успіх в п’ять разів вище.
Для того аби можна було прослідкувати історію цього сектору економіки України в цифрах, Комерційна Служба США та Franchise Group проведуть друге опитування та підготують огляд сектору франчайзингу України у 2016 році. Працюючи разом, ми прагнемо поширити знання про те, що ринок франчайзингу в Україні живий, працює та робить свій позитивний внесок у розвиток бізнесу в цілому. Ознайомлюйтесь з оглядом за 2015 рік та дізнавайтесь більше про можливості торгівлі між США та Україною у секторі франчайзингу на сторінці з франчайзингу Комерційної Служби США.